- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (22.05.2017, 12:19)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Uber România, dezavantajată de OUG privind legea nr. 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi "pentru că generează ABUZURI asupra oamenilor care oferă servicii de ridesharing". Compania cere suspendarea actului normativ
Uber a solicitat, vineri, premierului Grindeanu, să retragă temporar OUG privind legea nr. 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi, susţinând că actul deschide calea spre abuzuri asupra şoferilor parteneri, a declarat, luni, Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al Uber România.
Urmărește
3194 afișări
Uber România a transmis, vineri, o scrisoare premierului Grindeanu prin care solicită retragerea temporară a proiectului de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, prin care scoate din textul legii sintagma „în mod repetat”, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
„Am scris vineri premierului Grindeanu o scrisoare prin care solicităm retragerea temporară a OUG până când vom avea un cadru de reglementare clar, distinct pentru serviciile de ridesharing. Între timp, avem toată disponibilitatea şi toată deschiderea de a lucra şi a prezenta modele pentru legiferarea serviciilor de ridesharing. Evident, după aceea, când vor fi clarificate toate lucrurile acestea, susţinem, aşa e normal, să amendăm acele activităţi de transport care ar putea fi riscante pentru consumator”, a spus Corolea.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
Potrivit purtătorului de cuvânt al Uber, proiectul de ordonanţă de urgenţă ar putea deschide calea unor abuzuri asupra şoferilor parteneri Uber.
„Este foarte posibil ca acest proiect de ordonanţă de urgenţă, dacă trece în această formă să deschidă calea unor abuzuri asupra oamenilor care oferă astfel de servicii de ridesharing, asupra şoferilor parteneri, pentru că în acest moment nu avem, aşa cum s-a angajat, totuşi, Guvernul, o legislaţie de ridesharing ca să asigure că face diferenţa între serviciile de transport ilegale, anonime, nefiscalizate şi serviciile de ridesharing aşa cum le oferă Uber”, a explicat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt pentru Uber România şi zona Balcani.
Altfel, există situaţii în care şoferii care folosesc Uber să fie amendaţi sau să le fie suspendate plăcuţele de înmatriculare. Efectul este descurajarea utilizatorului şi limitarea opţiunilor pentru consumator, precizează Corolea.
Totuşi, proiectul propus de Ministerul Transporturilor nu ar trebui să afecteze Uber, pentru că legea nu defineşte serviciul de ridesharing. „Această ordonanţă de urgenţă nu ar trebui să ne afecteze, pentru că legea, cu sau fără aceste amendamente, nu ne defineşte. Uber nu este un serviciu de taxi şi nu este cuprinsă în legea care defineşte serviciile de taxi”, menţionează purtătoare de cuvânt Uber România.
În urma întâlnirii cu reprezentanţii Guvernului de pe 27 aprilie, Uber a primit confirmări că se va începe lucrul la un model de reglementare distinct pentru acest tip de serviciu de ridesharing.
„Am explicat din nou modelul nostru. Am agreat să începem să lucrăm la un cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca Uber. Au zis <<Da, înţelegem, Uber nu este un serviciu de taxi. E nevoie de o reglementare diferită. Nu avem nicio intenţie să limităm serviciile inovatoare aşa ca Uber, susţinem şi suntem de acord să începem să lucrăm la un model de reglementare>>. Noi le-am trimis mai multe informaţii despre serviciul Uber, diverse domenii de reglementare, din Statele Unite şi din Uniunea Europeană”, a precizat Alexandra Corolea.
„Această OUG a fost dată la cererea celor de la COTAR”, a declarat Alexandra Corolea.
Uber are 300.000 de utilizatori în România care au folosit cel puţin o dată serviciul. În Bucureşti sunt peste 250.000 de utilizatori. Serviciul mai este prezent în Braşov, Timişoara şi Cluj.
În prezent, în legea care reglementează transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere se constituie contravenţie şi se amendează cu 1.000-5.000 de lei persoanele fizice sau juridice „pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul (...)”.
Potrivit proiectului de ordonanţă de urgenţă, sintagma „în mod repetat” este scoasă din articolul 55, punctul 3, litera h, iar articlolul va avea următoarea formă: „h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)”.
„Actualele dispoziţii ale Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, nu prevăd o sancţiune clară pentru cei care desfăşoară activitate de transport în regim de taxi fără autorizaţie taxi valabilă, aspect care creează posibilitatea derulării unor activităţi de transport ilicit”, potrivit motivării emiterii actului normativ.
„Având în vedere dificultatea aplicării de către organele de control a uneia din sancţiunile prevăzute de Legea nr. 38/2003, ca urmare a imposibilităţii demonstrării caracterului repetat al faptei prin care se efectuează transport fără a se deţine autorizaţie taxi valabilă, este necesar a se interveni asupra uneia din actualele dispoziţii ale respectivei legi, în sensul de a se revizui sancţiunea aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea acestei activităţi fără a se deţine autorizaţie taxi valabilă”, se mai arată în motivare.
„Aplicarea sancţiunii se va putea face direct de către organele de control, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei”, se precizează în motivarea actului normativ.
Proiectul de act normativ este în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Transporturilor; data limită pentru primirea de propuneri sau observaţii este 28 mai 2017.
Printre revendicările emise de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) în contextul protestelor de la sfârşitul lunii aprilie se numără şi eliminarea sintagmelor „permanent” şi „în mod repetat” din textele de lege.
„Cerem eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” şi „în mod repetat”, care blochează posibilitatea de acţiune a autorităţilor, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizaţi. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală, prin introducerea deliberată a acestor doi termeni juridici care, practic, modifică legea”, se arată în comunicatul transmis de COTAR în luna aprilie.
Citeşte şi: Premierul Grindeanu: E timpul ca la sat, pe lângă biserică şi locul de socializare, să existe şi un bancomat
Citeşte şi: Încep audierile în comisia de anchetă a alegerilor prezidenţiale din 2009. Dan Andronic este primul chemat
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe