- Home
- Politic
- ARAD, (11.07.2015, 15:54)
- Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ungaria invită România să-şi reconsidere poziţia de refuz privind conectarea drumurilor de graniţă
Vicepremierul ungar Semjen Zsolt a spus, sâmbătă, la inaugurarea PTF Nădlac II, că invită România să îşi "reconsidere poziţia de refuz" şi să găsească soluţii pentru conectarea drumurilor locale de o parte şi de alta a graniţei, astfel încât să fie posibilă dezvoltarea în zona transfrontalieră.
Urmărește
3613 afișări
Ungaria invită România să-şi reconsidere poziţia de refuz privind conectarea drumurilor de graniţă (Imagine: Largyasi Levente/Mediafax Foto)
Vicepremierul ungar Semjen Zsolt a spus, în discursul ţinut după tăierea panglicii inaugurale a PTF Nădlac II şi a joncţiunii dintre autostrăzile A1 (RO) şi M43 (H), că pentru ţara sa este "deosebit de important" să îşi conecteze cu România reţelele de transport, comunicaţie şi energie.
"Deşi evenimentele din ultimele luni ne-au arătat că există mari provocări pentru Europa în privinţa migraţiei ilegale, acest lucru nu ne poate împiedica să avem legături fără limite. Pentru Ungaria este de o mare importanţă realizarea posibilităţii de transport peste graniţe. Guvernul Ungariei şi-a fixat ca scop să construiască toate autostrăzile până la graniţă", a spus oficialul ungar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ai drum bun pe A7: S-a deschis Lotul 1 Dumbrava – Mizil de pe autostrada Ploieşti – Buzău
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
-
Drulă: Vom lupta cu minciuna. Începem cu un vot împotriva acestui guvern
-
Bolojan: Că ne place, că nu ne place, una din primele decizii bune este să votăm acest guvern
El a adăugat că se gândeşte la ziua în care se va inaugura "conectarea autostrăzii din nordul Transilvaniei cu autostrada din Ungaria".
"Sper că se va realiza cât de curând, pentru că noi considerăm că în acele zone ale Transilvaniei care sunt locuite de maghiari este important să avem şosele rapide. Guvernul Ungariei vrea să dezvolte zonele de lângă frontieră, motiv pentru care e nevoie şi de conectarea drumurilor locale care pot uni cele două ţări", a spus vicepremierul ungar.
El a adăugat că în ultimii ani Ungaria a construit, cu finanţare europeană, nouă drumuri de frontieră noi, care nu pot fi deschise însă circulaţiei pentru că nu există legături cu cele din România.
"În anii trecuţi am construit nouă drumuri cu un sprijin considerabil din partea Uniunii Europene (...) Din păcate, acestea nu au putut fi deschise circulaţiei şi profit de ocazie pentru a invita partea română să-şi reconsidere poziţia de refuz şi să găsim împreună o posibilitate, o soluţie pentru ca locuitorii din zona de graniţă să se poată întâlni mai uşor. S-ar înlesni dezvoltarea economică, a turismului, a relaţiilor dintre oameni", a spus vicepremierul ungar.
Citeşte şi:
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II - Csanadpalota a fost inaugurat. Ponta a venit în cârje - GALERIE FOTO
În aprilie, senatorul liberal Traian Igaş spunea că în judeţul Arad au fost construite cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere, care sunt nefolosite din cauză că nu au fost deschise puncte de trecere a frontierei, el susţinând că autorităţi din Ungaria i-au cerut sprijin pentru deblocarea situaţiei.
Traian Igaş, fost ministru al Administraţiei şi Internelor, solicita Guvernului să deblocheze situaţia înfiinţării punctelor de trecere a frontierei acolo unde au fost construite drumuri de legătură între România şi Ungaria.
Într-un comunicat de presă remis la acea vreme, parlamentarul de Arad afirma că a fost vizitat de primarul localităţii Dombeghyhaza din Ungaria, care i-a cerut sprijin pentru deblocarea situaţiei.
"La solicitarea ministrului maghiar, (primarul - n.r.) a venit pentru a-mi cere sprijinul în deblocarea situaţiei acestor puncte de trecere a frontierei care întârzie să fie deschise din cauza lipsei de decizie a Guvernului Ponta. Pe parcursul anului 2014 am iniţiat o serie de demersuri privind necesitatea înfiinţării unui punct de trecere a frontierei Variaşu Mic - Dombeghyhaza. M-am adresat atât Ministerului Afacerilor Interne, cât şi Ministerului Afacerilor Externe pe acest subiect având ca punct de plecare sprijinul solicitat în iulie 2013 de către partea maghiară, atât din partea administraţiei locale, cât şi din partea ministrului de interne maghiar, Sándor Pintér", preciza Igaş.
El atrăgea atenţia asupra "investiţiilor irosite", până în prezent, cu drumurile transfrontaliere, construite din bani europeni prin Programul de Cooperare Transfrontalieră 2007-2013.
Igaş afirma că "obiectivul specific al autorităţilor locale pentru comunităţile pe care le reprezintă, cât şi obiectivul general al Uniunii Europene, acela de a asigura libera circulaţie, sunt puse în pericol prin amânările repetate din partea autorităţilor statului român de a proceda la înfiinţarea unor puncte de trecere a frontierei (până la momentul aderării României la Spaţiul Schengen) acolo unde s-au investit chiar bani europeni".
Fostul ministru afirma că doar în judeţul Arad au fost realizate cu bani europeni 20 de drumuri transfrontaliere "care stau închise şi nefolosite pentru că acest Guvern nu este capabil să ajungă măcar la stadiul negocierilor dinainte de 2012, atunci când aveam majoritatea statelor de partea noastră pentru aderarea României la Schengen".
Traian Igaş declara, ulterior, că este vorba de investiţii de zeci de milioane de euro, realizate cu fonduri europene, pentru care România şi Ungaria riscă penalităţi de la Uniunea Europeană.
"Îngrijorarea părţii maghiare, care ar trebui să ne preocupe şi pe noi, este că pot fi aplicate penalităţi consistente. Când accesezi fonduri europene există un termen pentru punerea în practică a investiţiei, iar la noi drumurile încă nu sunt funcţionale", declara Igaş.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) Arad declarau că din cele 20 de drumuri transfrontaliere care au beneficiat de investiţii, doar trei au fost realizate prin proiecte europene gestionate de autorităţile judeţene, respectiv Macea-Dorobanţi, Grăniceri-Sânmartin şi Sântana-Curtici, restul fiind proiecte ale primăriilor.
Până la sfârşitul anului trecut, în judeţ trebuiau deschise cinci puncte noi de control: Grăniceri-Elek, Variaşu Mic - Dombeghyhaza, Zerind-Demesmajor, Nădlac-Csanadpalota şi Pecica-Battonya.
Citește pe alephnews.ro: Pariul politic al lui Elon Musk: Cum a devenit Tesla a opta cea mai valoroasă companie din lume
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Când a descoperit Mircea Diaconu că suferă de cancer. A ținut totul... Fiica lui rupe tăcerea
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe