Prima pagină » Politic » PSD propune ca lucrările la autostrada Transilvania să continue prin credit angajat de constructor

PSD propune ca lucrările la autostrada Transilvania să continue prin credit angajat de constructor

Senatorul PSD Sorin Bota a propus, joi, într-o conferinţă de presă, ca lucrările la autostrada Transilvania să continue, pe tronsoanele deja începute, printr-un credit angajat de compania Bechtel şi printr-un parteneriat public-privat.
23 iun. 2011, 14:01, Politic

Bota a afirmat că, pentru reluarea lucrărilor la autostrada Transilvania, soluţia este reînceperea negocierilor dintre statul român şi compania constructoare.

El a propus ca pentru tronsonul Gilău-Borş lucrările să continue printr-un credit angajat de Bechtel, la o dobândă de sub 2,5%, soluţie care a mai fost aproape de finalizare, dar împrumutul de un miliard din 2004 a fost pierdut, statul român trebuind să plătească penalizări pentru neutilizare.

De asemenea, pentru tronsonul Câmpia Turzii-Braşov, lucrările ar putea fi continuate prin încheierea unui nou parteneriat public-privat.

Senatorul PSD a mai afirmat că Ministerul Transporturilor nu mai dispune de suma de aproape 500 milioane euro cu care ar fi trebuit să contribuie, parte de co-finanţare, la lucrările din acest an pe coridorul IV pan-european, astfel că în 2011 nu se vor mai face lucrări pe acest tronson.

El a propus ca suma respectivă să fie redirijată către CFR Infrastructură pentru a fi utilizată la refacerea a aproape 1700 de puncte periculoase pe calea ferată, ceea ce ar da posibilitatea ca CFR Călători să redevină atractivă pentru călători, iar CFR Marfă să redevină competitivă.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Reprezentanţii a peste 50 de firme subcontractoare ale companiei americane Bechtel au acuzat, luni, constructorul Autostrăzii Transilvania că nu a plătit facturile pentru diverse lucrări executate în 2010, şi au cerut sprijinul prefectului de Cluj, Florin Stamatian, pentru recuperarea banilor.