- Home
- Politic
- BUCUREŞTI, (04.12.2013, 13:34)
- Andi Manciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vicepreşedintele PNL Buican cere demisia lui Şova pentru că nu se face autostrada Sibiu-Piteşti
Vicepreşedintele PNL Cristian Buican solicită demisia ministrului Dan Şova şi a conducerii PSD Vâlcea pentru că au renunţat la proiectul autostrăzii Sibiu - Piteşti, lucru care ar avea consecinţe nefaste asupra activităţii economice din zonă, în frunte cu Dacia-Renault.
Urmărește
1449 afișări
Dan Sova (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)
Buican, care este şi preşedintele PNL Vâlcea, aminteşte, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că ministrul Şova a anunţat amânarea pentru după anul 2018 a oricărui demers de realizare a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti "şi implicit distrugerea viitorului judeţului, şi a oricărei şanse de dezvoltare a Vâlcii".
Vicepreşedintele PNL solicită din acest motiv demisia ministrului Dan Şova, dar şi a conducerii PSD Vâlcea, "pentru că nu au reuşit să-şi convingă colegii din PSD de la nivel guvernamental că tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti reprezintă o necesitate".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Guvernul lasă educația în urmă. Ce se întâmplă cu legile educației
-
Ucraina foloseşte inteligenţa artificială în război. Milioane de ore de imagini video pentru antrenarea AI
-
Surse: Orban cere UE să-l aştepte pe Trump înainte de a extinde sancţiunile care vizează Rusia
-
Antreprenorii din HoReCa şi agentiile de turism cer Guvernului să renunte la planul de a elimina tichetele de vacantă, măsură ce ar duce la scăderea cu 30-40% a veniturilor din turism şi ar impacta negativ o serie de industrii conexe
El susţine că anunţul reprezentanţilor PSD va avea "consecinţe nefaste asupra întregii economii naţionale, Dacia-Renault, compania privată cu cel mai mare aport la PIB-ul României".
"Chiar dacă în materialul prezentat referitor la priorităţile României, în materie de autostrăzi, se regăseşte un mic tronson între Piteşti şi Râmnicu-Vâlcea, acesta nu rezolvă problema de fond a traficului rutier între Constanţa şi Nădlac şi nu poate fi un motor de dezvoltare a economiei judeţului Vâlcea (...) Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", continuă vicepreşedintele PNL.
"Când am ieşit public luna trecută şi am cerut demisia lui Şova, a lui Cîlea şi a celorlalţi reprezentanţi PSD-işti din Vâlcea, majoritatea a zis că nu am dreptate şi să aşteptăm, că nu se poate să nu facem acest tronson. Iată că am avut dreptate şi că reprezentanţii PSD-işti care şi-au asumat construcţia de autostrăzi din România au lucrat împotriva intereselor judeţelor Vâlcea, Argeş şi Dâmboviţa. Sunt curios ce mai pot zice PSD-işti vâlceni acum, după ce însuşi Prim-Ministrul şi şeful lor de partid susţin autostrada Sibiu-Braşov şi nu Sibiu-Piteşti. Din păcate, dacă nu vom reuşi să schimbăm această decizie, viitorul judeţului Vâlcea nu arată foarte bine. Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia", mai declară Buican.
Premierul Victor Ponta a prezentat, marţi, grupurilor USL proiectul privind reţeaua de autostrăzi care vor fi construite până în 2018 şi care va uni regiunile istorice, el propunând elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute.
Citeşte şi:
Cum va arăta HARTA AUTOSTRĂZILOR din România. Strategia de dezvoltare până în 2018. PROIECTUL Guvernului
Ponta a spus că există deja finanţat, în lucru, aproape de a fi inaugurat sau în fază de licitaţie tronsonul Nădlac-Arad şi tronsonul Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu, care este în lucru şi din care la sfârşitul anului 2013 se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 km.
El a precizat că s-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda şi că din economiile făcute la POS Transport se va putea licita şi construi din programul bugetar 2007-2013 tronsonul de autostradă Turda-Târgu Mureş, unde în luna ianuarie pot începe toate procedurile.
Ponta a precizat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat.
"Asta constituie trei miliarde de Euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014", a spus Ponta.
El a arătat că din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate cu 1,8 miliarde de Euro două segmente de autostradă, Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău, în aşa fel încât să se poată uni chiar în perioada imediat următoare Moldova şi Transilvania.
În ceea ce priveşte tronsoanele finanţate în regim de concesiune sau parteneriat public-privat, Ponta a spus că pe data de 9 decembrie se depune oferta finală pentru Comarnic-Braşov.
"Comarnic-Braşov e un proiect pe care îl consider esenţial pentru această guvernare şi pentru ţară în ansamblu. E tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar pentru caracteristica de turism, că acolo merg bucureşteni în week-end, ci mai ales pentru legătura între Ardeal şi Bucureşti", a spus Ponta.
Premierul a arătat că e într-o procedură avansată centura Sud care va uni autostrada Piteşti-Bucureşti de Bucureşti-Constanţa şi că există într-o formulă avansată şi se pot în cursul anului viitor declanşa şi lucrările pentru Piteşti-Craiova.
"Există un tronson din autostrada Trasilvania, Jilău-Suplacu de Barcău, unde avem ofertă pentru construcţia în parteneriat public-privat. Din bugetul de stat din 2014 am propus construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş-Suplacu de Barcău şi finanţarea pentru unirea a ceea ce este un pol important Galaţi-Brăila de autostrada inclusă pe coridorul 9", a spus Ponta.
El a arătat că, practic, până în 2018 se pot da în folosinţă din fondurile existente azi, deci nu din venituri posibile sau din promisiuni, aceste segmente de autostrăzi.
Citește pe alephnews.ro: Trump amenință UE cu un război comercial, dacă nu cumpără petrol și gaze: „It is TARIFFS all the way”
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Diplomația Statelor Unite revine în Siria: Prima vizită americană oficială la Damasc după mai bine de un deceniu
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Pensii mărite la 3.920 de lei, începând cu 1 ianuarie 2025, pentru această categorie de pensionari din România
CANCAN.RO
Un român și-a transformat DACIA 1300 într-o mașină a viitorului. L-a costat o avere dar și-a văzut visul împlinit. Ce performanțe are acum
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe