Zgonea: Pentru autostrada subterană propusă de Oprescu e nevoie de lege votată de ambele Camere

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, a declarat, luni, că pentru autostrada subterană, care să treacă pe sub clădirea Parlamentului, propusă de primarul Sorin Oprescu este nevoie de o lege care să fie votată în plenul reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor.

Urmărește
543 afișări
Imaginea articolului Zgonea: Pentru autostrada subterană propusă de Oprescu e nevoie de lege votată de ambele Camere

Sorin Oprescu (Imagine: Theodor Pana/Mediafax Foto)

Zgonea a precizat că autostrada subterană ar urma să fie construită între clădirea Parlamentului şi Catedrala Mântuirii Neamului.

"Şi Senatul şi Camera, amândouă trebuie să facă un proiect de lege care să fie aprobat de ambele camere (...) prin votul plenului. Este un subiect important pentru Primăria Capitalei, iar în momentul în care avem toate documentele, în momentul acela putem să venim să purtăm discuţii cu ceilalţi şi să vă informăm şi pe dumneavoastră, este o prospecţiune a ambelor părţi", a declarat Zgonea.

El a fost întrebat dacă vede un orizont de timp în care proiectul va fi finalizat.

"Avem tot timpul, Băsescu a mai făcut o autostradă pe care o mai lucrăm şi acum, aşa că...", a replicat preşedintele Camerei.

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, a declarat, luni dimineaţă, înaintea şedinţei BPN al PSD, că ultima dată când a discutat cu primarul Capitalei, Sorin Oprescu, acesta i-a solicitat să treacă cu o autostradă pe sub Palatul Parlamentului.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, la emisiunea "După 20 de ani" difuzată duminică de Pro TV, că viitorul bulevard Berzei-Uranus "mai are o problemă", pe hârtie, la Palatul Parlamentului, deoarece trebuie avize şi o lege specială pentru a putea dărâma gardul clădirii.

"Dom' le, probleme am din cinci în cinci metri. Acuma îmi dau seama ce deştept a fost Videanu, cu ghilimele, că nu s-a apucat de ea (de lucrare - n.r.). Da' nu-mi pare rău, că tot o fac. Dar mai are o problemă: am ajuns acum, pe hârtie, la poarta trecerii pe sub Parlament. Dom'le, nu poţi să-ţi închipui ce înseamnă asta: avize de la SPP, avize de la SRI, avize de la Armată...", a spus Oprescu, arătând că, după Hala Matache, proiectul a ajuns, pe hârtie, la Parlament.

În acelaşi context, edilul şef al Capitalei a explicat că municipalitatea are în vedere lărgirea bulevardului Izvor la patru benzi de circulaţie, însă este nevoie de o lege specială pentru dărâmarea gardului Palatului Parlamentului.

"L-am întrebat pe domnul preşedinte Zgonea: «Dom'ne, mă mai ţii mult cu asta?» L-au zăpăcit şi el ăia din jur: «Trebuie să trecem la aprobare, la vot». Da' bagaţi-o, bă, la vot, că mă duc la 36 de metri (cu lucrările - n.r.), nu vă deranjez cu nimic, nu sar farfuriile pe masă la restaurant", a arătat primarul general.

Potrivit primarului Capitalei, lucrările pentru pasajul subteran de la Palatul Parlamentului vor fi începute, cel mai probabil, anul acesta, după finalizarea tronsonului de bulevard Berzei-Buzeşti.

Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor a discutat, în şedinţa din 26 noiembrie 2012, scrisoarea trimisă de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, referitoare la avizarea tunelului care va trece pe sub Palatul Parlamentului, fiind dat un acord de principiu, în condiţiile în care urma ca MApN şi SRI să dea avize.

Primarul Sorin Oprescu a sesizat Biroul Permanent al Camerei pentru obţinerea avizului "în vederea elaborării documentaţiei de urbanism necesară realizării arterei de circulaţie Diametrala Nord-Sud: Bd. Buzeşti - Str. Berzei - Str. Vasile Pârvan - Str B.P. Haşdeu - Str. Uranus - Calea Rahovei".

"Este vorba despre un acord de principiu, în condiţiile în care secretarul general interimar al Camerei Deputaţilor, doamna Ileana Luncan, este însărcinat de Biroul Permanent să ia legătura cu toate instituţiile care trebuie să avizeze un astfel de proiect. De principiu, acordul Camerei se va face printr-o hotărâre, ceea ce înseamnă că se vor pronunţa prin vot toţi membrii Camerei, dar nu putem să introducem pe ordinea de zi a plenului o astfel de hotărâre până când, din punct de vedere tehnic, nu sunt îndeplinite toate condiţiile legale, şi anume secretarul general al Camerei obţine avizele necesare - aici e vorba şi de avize de ordin tehnic, dar şi de avize care intră în zona siguranţei naţionale - lucrurile sunt mai complexe în această perioadă şi totul trebuie să se desfăşoare ca la carte", a declarat atunci secretarul Camerei Georgian Pop.

El a precizat că acest proiect privind construirea unui tunel pe sub Palatul Parlamentului a fost avizat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, rolul său fiind de a fluidiza traficul.

"Proiectul a fost aprobat de CGMB. Rolul Camerei este să-şi dea acordul, pentru că traversează şi prin aria în care este această clădire, dar trebuie avizele de specialitate. Toată discuţia a fost generală, nimic pe fond, nimic tehnic. Perioada de obţinere a avizelor nu e scurtă, probabil noul Legislativ se va pronunţa", a mai spus Georgian Pop.

Biroul permanent a stabilit atunci ca punctul de vedere referitor la acest proiect să fie "aprofundat cu specialişti SRI şi MApN".

Primarul Capitalei anunţa, în noiembrie 2010, că Bucureştiul va putea fi traversat de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Coşbuc, în urma lucrărilor la Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, pe care o califica drept "cea mai mare operaţiune urbană din ultimii 20 de ani".

Municipalitatea preciza atunci că valoarea estimată a investiţiei este de circa 330 de milioane de euro.

Primarul Capitalei spunea că Diametrala Nord-Sud va fi realizată în două etape, prima constând în amenajarea unei porţiuni din strada Berzei, de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, apoi a celuilalt segment din strada Berzei, între Calea Griviţei şi Mircea Vulcănescu. În zona intersecţiei cu strada Berzei se va crea o nouă stradă - strada Gării de Nord -, care va ieşi în faţa Ministerului Transporturilor.

Cea de-a doua etapă va avea în vedere lucrări la Bulevardul Vasile Pârvan, până la zona Podului Haşdeu care va fi supralărgită şi construcţia unui tunel de aproximativ 37 de metri de la Podul Haşdeu pe sub dealul Parlamentului, până în apropierea Pieţei Coşbuc, pe Bulevardul Uranus.

"A fost aleasă varianta unui tunel de aproximativ 37 de metri pe sub dealul Parlamentului, «în apropierea şi totuşi în depărtarea Catedralei Neamului»", preciza Sorin Oprescu.

Edilul şef al Capitalei mai arăta că Bulevardul Izvor va fi supralărgit până la patru benzi pe fiecare sens, concomitent cu lucrările din faza a doua a Diametralei Nord-Sud şi cu realizarea tunelului care va ieşi în Bulevardul Uranus, în apropierea Pieţei Coşbuc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici