(P) Cum a început Bezos Amazon.com şi care a fost ideea care l-a făcut multimiliardar

Urmărește
682 afișări
Imaginea articolului (P) Cum a început Bezos Amazon.com şi care a fost ideea care l-a făcut multimiliardar

(P) Cum a început Bezos Amazon.com şi care a fost ideea care l-a făcut multimiliardar

Au trecut doar câteva zile de la călătoria lui Jeff Bezos în spaţiu, dar multimiliardarul de astăzi nu a fost mereu în centrul atenţiei întregii lumi. Pare logic, dar nu au trecut chiar atât de mulţi ani de când Bezos era un anonim, unul cu o idee genială, însă.

În 1994, un inginer agitat şi ambiţios pe nume Jeff Bezos a renunţat la job pentru a-şi începe propria companie. Nu voia să regrete că nu s-a implicat în următoarea revoluţie tehnologică: internetul.

Jeff, în vârstă de doar 29 de ani la acea vreme, a deţinut o funcţie de conducere în firma de investiţii De Shaw & Co, unde a fost vicepreşedinte. Avea o slujbă de invidiat şi proprietarul companiei încerca să-l convingă să rămână alături de el. Cu toate acestea, creşterea anuală a internetului de 2.400% părea o oportunitate dificil de egalat.

Librărie online - oferte 

El şi-a botezat strategia de a lua decizia de renunţare la un loc de muncă sigur şi stabil, pentru o aventură fără niciun fel de garanţie, ca „minimizarea regretului”. Jeff şi-a imaginat că avea 80 de ani şi se întreba dacă regretă că a încercat să facă parte din revoluţia Internetului - răspunsul a fost un nu răsunător. Acest mod original de a-şi vizualiza situaţia l-a determinat să se lanseze în crearea companiei sale.

Un pariu pe citit

Jeff Bezos ştia că vrea să intre în afacerea comerţului online, dar habar nu avea ce va vinde în magazinul său. A făcut o listă cu 20 de articole care păreau interesante să le vândă online pentru a-l alege pe cel mai potrivit. A optat pentru cărţi: un articol la preţuri scăzute şi la mare cerere, care prezenta o diversitate extraordinară de titluri disponibile.

Antreprenorul metodic a început să absoarbă toate informaţiile disponibile despre piaţa cărţilor. El a constatat că cei mai mari vânzători aveau deja un inventar electronic al titlurilor lor. Problema pe care a trebuit să o rezolve a fost cum să conecteze acel inventar cu cumpărătorii prin Internet şi să devină cea mai mare librărie online din lume.

Librărie online oferte Emag

Pentru a-şi atinge scopul, a trebuit să se mute în alt oraş. Soţia sa, care lucra la aceeaşi companie cu el, a renunţat la slujbă pentru a deveni temporar contabil pentru afacerea în plină dezvoltare, iar cei doi au migrat la Seattle. Un loc care avea caracteristici strategice pentru ca proiectul său să aibă succes: informaticieni talentaţi şi un important distribuitor de cărţi. În timp ce călătoreau, Jeff a scris pe laptopul său schiţa planului de afaceri al companiei care va deveni ulterior un adevărat monstru al comerţului electronic.

Pentru a-şi începe afacerea, Jeff a strâns 300.000 de dolari de la părinţii săi. Care, fără să ştie măcar ce este internetul, au investit o parte importantă din economiile lor de viaţă, având încredere în capacitatea fiului lor de a duce afacerea mai departe. Asta în ciuda estimărilor pesimiste ale antreprenorului logician: el le-a spus că are doar 30% şanse de succes în aventura sa şi că cel mai probabil ar fi să-şi piardă banii.

Let's do it!

Pare un clişeu al unor giganţi tehnologici, dar Amazon s-a născut în garajul unei case închiriate. La început aveau un angajat a cărui primă misiune era să cumpere primele computere şi să aleagă software-ul cu care vor lucra. O lună mai târziu, un alt membru sosea în zona tehnică. Ambii vor juca un rol cheie în succesul companiei.

Începând cu uşi de 60 de dolari, Jeff a fabricat primele birouri. În spatele acestei decizii, se ascunde, într-un fel, o parte a secretului din spatele succesului Amazon: investiţiile importante sunt cele care beneficiază clientul, nu angajatul. Amazon, de la început, şi-a concentrat eforturile pe furnizarea celui mai bun serviciu posibil, în loc să obţină profituri pe termen scurt.

Spre deosebire de astăzi, realizarea de site-uri web nu era chiar floare la ureche în 1994, deci a fost o adevărată călătorie de descoperire pentru întreaga echipă. Câteva luni mai târziu, au reuşit să creeze o primă versiune a site-ului. După ce a invitat aproximativ 300 de prieteni să testeze sistemul, amazon.com a fost lansat online pe 16 iulie 1995.

De fiecare dată când o carte era vândută pe web, suna un clopoţel. La început, când suna, toată lumea se uitat unul la celălalt şi se întreba dacă îl cunoaşte pe client. După câteva săptămâni, acel clopot suna atât de frecvent, încât au trebuit să-l oprească.

Succesul site-ului lor a fost extraordinar: în prima lună au vândut cărţi în SUA şi în 45 de ţări. În termen de două luni, vândeau deja în valoare de 20.000 de dolari pe săptămână. Cu toate acestea, succesul copleşitor şi-a avut preţul: au lucrat mai mult de 60 de ore pe săptămână şi au dormit în maşină. Compania nu avea personal suficient pentru a face faţă numărului tot mai mare de comenzi, aşa că era obişnuit să apeleze la prieteni şi familie pentru ajutor.

Boom-ul internetului a generat multe companii care, în ciuda investiţiilor mari, nu au avut un model de afaceri durabil în timp. Acest lucru a generat binecunoscutul „bubble”, o perioadă de criză între 2000 şi 2002, în care multe companii de tehnologie au dispărut.

Cu toate acestea, Amazon a reuşit să supravieţuiască şi să îşi îmbunătăţească în continuare poziţia în timp. Astăzi este cel mai mare jucător de pe piaţa comerţului online, iar Jeff Bezos este printre cei mai bogaţi oameni din lume.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici