- Home
- Publicitate
- (02.03.2023, 13:58)
(P) Filosofia caselor de modă care reuşesc să impresioneze cu fiecare colecţie
Există multe case de modă care au rezistat testului timpului şi au rămas pe piaţă chiar şi în zilele noastre, precum şi multe care cândva au revoluţionat lumea modei, însă acum sunt doar un moment în istorie fără o prezenţă contemporană. Însă cum s-au menţinut câteva dintre cele mai sonore branduri de lux de pe piaţă? Răspunsul este simplu şi complex în acelaşi timp: prin a ţine pasul cu schimbările culturale şi cu clientul ce dictează, de cele mai multe ori, aceste schimbări. Aceşti doi factori au dat, la rândul lor, naştere unor industrii de analiză de piaţă şi anticipare a schimbărilor, ce oferă şi ele informaţii suplimentare brandurilor pentru a-şi menţine poziţiile. Însă ce înseamnă, de fapt, a ţine pasul cu clienţii şi cultura?
Urmărește
315 afișări
(P) Filosofia caselor de modă care reuşesc să impresioneze cu fiecare colecţie
Clientul, central în orice strategie
Dezvoltarea de produse destinate consumului în masă pleacă de la analiza nevoilor consumatorului, iar de cele mai multe ori adresează o problemă a acestuia, ceea ce înseamnă că produsul va avea o dimensiune funcţională. În cazul caselor de modă însă, care la nivel de brand se comportă diferit, fiindcă ele dictează ce adoptă industria consumului în masă la nivel de trenduri şi reproduceri, intervin inovaţia şi un simţ estetic extrem de dezvoltat, precum şi „joaca” cu proporţiile pentru a reinterpreta uzualul şi a-i adăuga o dimensiune fantastică. Astfel, cele mai de succes case de modă analizează croieli şi produse deja existente şi anticipează ce îşi doreşte consumatorul, iar acolo unde nu există, inovează şi îl educă. Acestui proces i se adaugă traducerea designurilor prin filtrul creatorului, pentru a adăuga amprenta brandului, iar acest lucru variază între valorile estetice ale brandului: broderii manuale ce durează sute de ore în şir, minimalism sau maximalism dus la extrem, croieli inovatoare, designuri conceptuale. Seen Users a adus în spaţiul românesc de modă hiperconceptualismul prin reinterpretarea ieşită din comun a unor piese regăsite în garderoba de zi cu zi a fiecăruia. Toate aceste lucruri menţin consumatorul interesat, deoarece îşi va dori să urmărească evoluţia designerilor preferaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Avion doborât de Rusia sau un simplu accident? Care sunt teoriile contradictorii din spatele tragediei aviatice din Kazahstan
-
AUR a sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la tranzacţia de vânzare a E.ON Energie România
-
Noi violenţe în Siria, în zona în care locuiesc mulţi membri ai sectei alawite a lui Assad
-
Suceava. O cisternă a luat foc, în urma unui accident rutier. Patru persoane rănite
Schimbările culturale
Moda şi cultura sunt strâns legate dintotdeauna. S-ar putea spune că moda este un produs al culturii, reprezentând o modalitate de exprimare a experienţei de viaţă a designerului şi a comunităţii din care provine, de cele mai multe ori. La rândul lor, toate aceste culturi dau naştere unor subculturi, care reinterpretează în propriul fel, asemenea diferenţelor de limbă între regiuni. Contextul socio-cultural universal a fost şi continuă să fie o sursă de inspiraţie pentru marile case de modă şi este perpetuu integrat în filosofiile de design ale acestora.
Brandul englezesc eponim Vivienne Westwood, spre exemplu, este un punct de referinţă pentru cultura punk a anilor ’70 şi integrează activismul social în creaţiile sale chiar şi acum. Chanel, un brand franţuzesc, a decis că femeile sunt suficient de încorsetate social şi nu merită să fie constrânse şi din punct de vedere vestimentar. Schiaparelli, un brand italian, concura în mod direct cu Chanel pe vremuri pentru revolte sociale prin modă, introducând siluetele masculine, precum umerii exageraţi şi salopetele cu buzunare, dar şi prin adopţia producţiei standardizate ce nu era comună la acel moment, conform CR Fashion Book. Alexander McQueen, un alt brand englezesc, a urmărit să emancipeze femeia prin a o pune în centrul narativului şi a o face impunătoare prin ţinute teatrale.
Indiferent de filosofie, elementul comun al caselor de modă ce reuşesc să impresioneze la nivel global cu fiecare colecţie produsă este întotdeauna inovaţia sau urmărirea pulsului cultural ce plasează consumatorul în centrul poveştii.
Citește pe alephnews.ro: Autoritățile franceze salvează peste 100 de persoane care încercau să traverseze spre Marea Britanie
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Trump explodează pe Truth Social. Președintele ales le spune celor 37 de persoane cu pedepse comutate de Biden să „se ducă dracului” de Crăciun
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Vreţi să trăiţi mai mult? 6 sfaturi esenţiale de la un specialist care spune că şi-a „întinerit” vârsta cu 20 de ani
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe