Angajaţii români sunt la fel de profitabili pentru multinaţionale ca în celelalte ţări din Est, deşi au salarii mai mici

Rentabilitatea capitalului uman din România a scăzut cu 12% în 2010, de la 1,53 la 1,34, dar românii rămân printre cei mai profitabili angajaţi pentru multinaţionale.

Urmărește
8 afișări
Imaginea articolului Angajaţii români sunt la fel de profitabili pentru multinaţionale ca în celelalte ţări din Est, deşi au salarii mai mici

Angajaţii români sunt la fel de profitabili pentru multinaţionale ca în celelalte ţări din Est, deşi au salarii mai mici (Imagine: Shutterstock)

Compania de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers România a prezentat ieri în cadrul Conferinţei de Resurse Umane studiul de eficienţă a capitalului uman Saratoga 2011, care analizează 70 de indicatori de eficienţă a capitalului uman. În cadrul studiului au fost analizate 81 de companii din cinci sectoare de activitate: sectorul bancar, industria farmaceutică, industrie, retail şi bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi tehnologie (TICE), datele furnizate fiind aferente anului 2010.

Unul dintre cei mai importanţi indicatori analizaţi a fost rentabilitatea forţei de muncă (HC ROI), care măsoară venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetară plătită de angajator sub formă de remunerare.

Potrivit studiului citat, în România rentabilitatea capitalului uman a scăzut cu 12% în 2010, înregistrând valoarea de 1,34, comparativ cu nivelul din 2009, când era de 1,53. "Această evoluţie nu înseamnă că românii sunt mai puţin productivi. Scăderea a avut ca motiv creşterea uşoară a numărului de angajaţi şi scăderea veniturilor companiilor", a comentat Peter de Ruiter, şeful departamentului de consultanţă fiscală şi juridică al PwC România.

Citeşte mai mult pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici