Companii americane vs. companii asiatice. Cine câştigă

Chiar dacă Statele Unite sunt văzute drept o mare putere economică, nicio companie nu a fost un jucător important pe piaţa produselor electronice sau cea a produselor alimentare. Astfel, electronicele şi jucăriile produse în America sunt la fel de rare precum oţelul obţinut aici. În schimb, piaţa este "invadată" de produse asiatice.

Urmărește
7 afișări
Imaginea articolului Companii americane vs. companii asiatice. Cine câştigă

Companii americane vs. companii asiatice. Cine câştigă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

1. General Motors vs. Toyota

Cota de piaţă a General Motors era de 35% în 1991, iar acum abia atinge 20% şi continuă să piardă teren în favoarea japonezilor, cea mai mare ameninţare fiind Toyota. În 2008, înainte ca reputaţia şi vânzările să-i fie distruse de numeroasele rechemări de maşini în service, Toyota acoperea 17% din piaţa americană, un procent de două ori mai mare decât acum 20 de ani. La decăderea General Motors "au pus umărul" şi Honda şi Nissan.

Ce a dus la declinul accentuat al General Motors? Spre exemplu, costurile de producţie erau cele mai ridicate, iar cele ale Toyota extrem de mici, mai ales pentru maşinile produse în Japonia. Mai mult, autoturismele erau ansamblate defectuos, potrivit studiilor de specialitate. Apoi, piaţa americană a fost invadată de maşini ieftine precum Kia sau Hyundai.

2. Dell vs. Acer

Dell a dominat piaţa americană, însă dominaţia sa a început să se erodeze în 2004, când producătorul chinez Lenovo a cumpărat producătorul de calculatoare IBM. Acest lucru a deschis practic calea Asiei spre stăpânirea pieţei din SUA. Mulţi consumatori au renunţat la computerele americane când au avut la dispoziţie mărci precum Acer sau Asus. Iar Acer a profitat din plin de interesul clienţilor pentru netbookuri şi a ajuns astfel al treilea producător de calculatoare din lume. În acelaşi timp, cota de piaţă a Dell a scăzut de la 16% în 2005 la 12% în 2010. Iar cea a Acer a ajuns la 12%, de la 5,5%.

Citeşte mai multe despre competiţia dintre companiile americane şi cele asiatice pe www.incont.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici