Noi reguli de vânzare a anvelopelor: Cauciucurile, împărţite pe clase energetice, precum electrocasnicele

Proprietarii de autovehicule vor putea economisi, începând din noiembrie 2012, peste 100 de euro pe an din bugetul alocat combustibililor, vor avea maşini mai silenţioase, mai puţin poluante şi vor putea frâna în condiţii mai bune de siguranţă, pe un drum umed.

Urmărește
24 afișări
Imaginea articolului Noi reguli de vânzare a anvelopelor: Cauciucurile, împărţite pe clase energetice, precum electrocasnicele

Noi reguli de vânzare a anvelopelor: Cauciucurile, împărţite pe clase energetice, precum electrocasnicele (Imagine: Alexadru Hreniuc/Mediafax Foto)

De la 1 noiembrie 2012 anvelopele care vor fi la vânzare vor trebui să fie etichetate, pe clase energetice, de la "A" la "G", la fel ca şi la aparatele electrocasnice.

Prevederea este cuprinsă în Regulamentul (CE) nr. 1222/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind etichetarea anvelopelor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri esenţiali.

"De anul viitor, din noiembrie, anvelopele noi pentru autoturisme vor avea etichete energetice, precum frigiderul, de exemplu. Va fi obligaţia producătorului să le aplice. Eticheta are un format standard, este de hârtie, se distruge la montarea anvelopei", a explicat pentru gandul.info Denis Duţescu, şef service în cadrul unui distribuitor de anvelope.

"Noua prevedere nu înseamnă că cineva, care tocmai şi-a cumpărat anvelope de iarnă, trebuie să le schimbe, la anul, cu altele cu etichetă. Prevederile nu se vor aplica la anvelopele pentru maşinile la primă înmatriculare, nici pentru cauciucurile deja cumpărate", au declarat pentru gândul reprezentanţii unui producător de anvelope.

Citeşte mai multe despre noile reguli de vânzare a anvelopelor pe www.gandul.info.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici