- Home
- Revista presei
- (12.04.2012, 03:20)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un kilometru de autostradă în România poate să coste şi 3,5 milioane de euro
Cea mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este Timişoara-Arad, unde costul pe kilometru se ridică la circa 3,5 milioane de euro, potrivit unei analize a ZF pe baza informaţiilor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). În medie însă, cei 434 de kilometri de autostrăzi aflaţi în prezent în construcţie în România costă circa 6 milioane de euro, adică aproape cât indică maximul standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor pentru autostrăzi la munte.
Urmărește
285 afișări
Un kilometru de autostradă în România poate să coste şi 3,5 milioane de euro (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Un exemplu precum autostrada Timişoara-Arad ilustrează de fapt că şoselele din România se pot construi şi cu costuri mai mici decât cele cu care eram obişnuiţi anterior, dar şi că se puteau face economii în cazul unora dintre tronsoanele atribuite în ultimii ani.
CNADNR, instituţia care primeşte an de an cei mai mulţi bani alocaţi Ministerului Transporturilor, a avut în perioada 2006- 2011 bugete cumulate de peste 10 miliarde de euro şi a finalizat în acelaşi interval circa 150 de kilometri de autostrăzi Cele mai scumpe autostrăzi ce se construiesc în prezent în România sunt Suplacu de Barcău-Borş, realizată de americanii de la Bechtel, unde fiecare din cei 64 de kilometri ai tronsonului costă circa 8,2 milioane de euro, precum şi autostrada Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi construiesc fiecare din cei 19,5 kilometri ai secţiunii tot pentru 8,2 milioane de euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Deşi standardele de cost publicate de Ministerul Transporturilor stabilesc ca un kilometru să nu coste mai mult de 3,8 milioane de euro la câmpie, 4,9 milioane de euro la deal şi 6,1 milioane de euro la munte, unele autostrăzi la câmpie costă mai mult decât cele la deal. Spre exemplu, Bucureşti-Moara Vlăsiei are un cost de 8,2 kilometri, în condiţiile în care se construieşte în zonă de câmpie, în timp ce autostrada Lugoj-Deva, lot 1, situată în zonă de deal, costă 5,8 milioane de euro pe kilometru.
Care este explicaţia diferenţelor de preţ?
"Trebuie luate în considerare şi aspectele tehnice precum natura terenului de fundare, care creează în zona de câmpie necesitatea stabilizării şi consolidării solului, de aici rezultând costuri ridicate cu fundaţia autostrăzii faţă de zonele de podiş, unde aceasta există natural", a declarat Florin Popa, managing partner al companiei de consultanţă în construcţii Vitalis Consulting.
După mulţi ani în care autostrăzile din România ajunseseră să coste chiar şi 20 de milioane de euro, România construieşte în sfârşit autostrăzi la un preţ mai mic.
Una dintre explicaţiile pentru costurile mai mici ar putea fi faptul că majoritatea tronsoanelor aflate în construcţie în prezent sunt realizate pe bani europeni, astfel că sunt mai atent monitorizate atât din punct de vedere al calităţii, cât şi al respectării termenelor de finalizare şi al costurilor.
Citeşte mai multe despre cât poate costa un kilometru de autostradă în România pe zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe