- Home
- Sănătate
- BUCUREŞTI, (28.03.2023, 13:21)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet
Interesul românilor de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent, arată un studiu recent.
Urmărește
630 afișări
Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet
Reveal Marketing Research a analizat în cadrul unei cercetări de piaţă comportamentele şi preferinţele de consum ale românilor privind apa îmbuteliată şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în aprilie 2021.
Conform cercetării, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent. O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.
Studiul arată că în continuare 1 din 2 români consideră că apa de la robinet nu este complet potabilă dacă nu este filtrată.
Pe de altă parte, procentul celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30% în 2021, la 38% în 2023. Această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).
„Apa plată este nelipsită din dieta zilnică, iar consumatorii preferă să cumpere în cantităţi mai mari pentru a acoperi necesarul de consum. Astfel că, cei mai mulţi dintre români obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2l (60%) sau 5l (56%), urmate de cele de 1l şi 0.5l, ambele înregistrând scoruri de 36%. Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5l (57%) sau 1l (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion)”, arată studiul.
În ceea ce priveşte apa minerală carbogazoasă, ambalajele de 2l continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1l (30%) şi cele de 0.5l (28%).
Dacă în urmă cu doi ani, principalul criteriu pe baza căruia cei mai mulţi români alegeau apa îmbuteliată era calitatea percepută a produsului, în contextul actual, marcat de instabilitate economică, românii sunt mai degrabă interesaţi de preţuri accesibile din partea unor branduri cu care au avut experienţe anterioare pozitive.
Aşadar, în cazul apei minerale plate cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).
Dacă ne refirm la apa minerală carbogazoasă în top regăsim preţul accesibil (50%), urmat de experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).
Studiul a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba de apa imbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate cât şi celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/ izvor (47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).
Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%). Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/ restaurante (61%).
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe