- Home
- Sănătate
- BUCUREŞTI, (28.03.2023, 13:21)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet
Interesul românilor de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent, arată un studiu recent.
Urmărește
636 afișări
Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet
Reveal Marketing Research a analizat în cadrul unei cercetări de piaţă comportamentele şi preferinţele de consum ale românilor privind apa îmbuteliată şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în aprilie 2021.
Conform cercetării, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Războiul din Ucraina, ziua 1027. Ambasador ucrainean: „Sute” de soldaţi nord-coreeni luptă alături de Rusia în regiunea Kursk / Papa Francisc se referă la Ucraina şi Rusia ca la „fraţi”
-
Emiratele Arabe Unite condamnă planul Israelului de a dubla populaţia din Înălţimile Golan
-
Biden şi Harris îşi mobilizează susţinătorii într-o apariţie comună rară
Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent. O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.
Studiul arată că în continuare 1 din 2 români consideră că apa de la robinet nu este complet potabilă dacă nu este filtrată.
Pe de altă parte, procentul celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30% în 2021, la 38% în 2023. Această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).
„Apa plată este nelipsită din dieta zilnică, iar consumatorii preferă să cumpere în cantităţi mai mari pentru a acoperi necesarul de consum. Astfel că, cei mai mulţi dintre români obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2l (60%) sau 5l (56%), urmate de cele de 1l şi 0.5l, ambele înregistrând scoruri de 36%. Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5l (57%) sau 1l (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion)”, arată studiul.
În ceea ce priveşte apa minerală carbogazoasă, ambalajele de 2l continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1l (30%) şi cele de 0.5l (28%).
Dacă în urmă cu doi ani, principalul criteriu pe baza căruia cei mai mulţi români alegeau apa îmbuteliată era calitatea percepută a produsului, în contextul actual, marcat de instabilitate economică, românii sunt mai degrabă interesaţi de preţuri accesibile din partea unor branduri cu care au avut experienţe anterioare pozitive.
Aşadar, în cazul apei minerale plate cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).
Dacă ne refirm la apa minerală carbogazoasă în top regăsim preţul accesibil (50%), urmat de experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).
Studiul a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba de apa imbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate cât şi celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/ izvor (47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).
Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%). Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/ restaurante (61%).
Citește pe alephnews.ro: Cum ne schimbă bătrânețea preferințele sociale? Când este perioada cea mai bună pentru a-ți face prieteni
Citește pe www.zf.ro: Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Liderul de facto al Siriei spune că „nu este interesat de noi conflicte”, în contextul atacurilor israeliene asupra țării
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce mai face Dan Bilzerian, milionarul numit „Regele Instagramului” pentru viața lui de lux
PROSPORT.RO
Alexia Eram, mesaj suburban după ce Mario Fresh i-a dedicat o piesă. N-a mai rezistat El și-a pus cenușă în cap, ea l-a făcut praf
CANCAN.RO
Mihai Voropchievici ne spune care sunt cele 2 zodii binecuvântate de Univers în ultimele 2 săptămâni din 2024
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe