Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet

Interesul românilor de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent, arată un studiu recent.

Urmărește
636 afișări
Imaginea articolului Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet

Studiu: Consumul de apă îmbuteliată în România pierde teren în faţa apei de la robinet

Reveal Marketing Research a analizat în cadrul unei cercetări de piaţă comportamentele şi preferinţele de consum ale românilor privind apa îmbuteliată şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în aprilie 2021.

Conform cercetării, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.

Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45% în prezent. O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.

Studiul arată că în continuare 1 din 2 români consideră că apa de la robinet nu este complet potabilă dacă nu este filtrată.

Pe de altă parte, procentul celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30% în 2021, la 38% în 2023. Această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).

„Apa plată este nelipsită din dieta zilnică, iar consumatorii preferă să cumpere în cantităţi mai mari pentru a acoperi necesarul de consum. Astfel că, cei mai mulţi dintre români obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2l (60%) sau 5l (56%), urmate de cele de 1l şi 0.5l, ambele înregistrând scoruri de 36%. Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5l (57%) sau 1l (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion)”, arată studiul.

În ceea ce priveşte apa minerală carbogazoasă, ambalajele de 2l continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1l (30%) şi cele de 0.5l (28%).

Dacă în urmă cu doi ani, principalul criteriu pe baza căruia cei mai mulţi români alegeau apa îmbuteliată era calitatea percepută a produsului, în contextul actual, marcat de instabilitate economică, românii sunt mai degrabă interesaţi de preţuri accesibile din partea unor branduri cu care au avut experienţe anterioare pozitive.

Aşadar, în cazul apei minerale plate cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).

Dacă ne refirm la apa minerală carbogazoasă în top regăsim preţul accesibil (50%), urmat de experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).

Studiul a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba de apa imbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate cât şi celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/ izvor (47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).

Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%). Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/ restaurante (61%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
studiu,
apă,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici