1,3 miliarde lei din PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeş - Lugoj

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat, vineri, contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 1 Caransebeş - Lugoj, aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad”.

Urmărește
254 afișări
Imaginea articolului 1,3 miliarde lei din PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeş - Lugoj

1,3 miliarde lei din PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeş - Lugoj

Lotul 1 Caransebeş - Lugoj este aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ şi este finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.

Contractul în valoare de 1,34 miliarde lei fără TVA a fost semnat de directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi de Asocierea RailWorks, reprezentată de Gabriel Stanciu din partea SC Alstom Transport SA (lider de asociere) şi Mihai Humă din partea SC Arcada Company SA, în prezenţa premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea CAransebeş - Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km) şi anume Lotul 1 Caransebeş - Lugoj, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanţa, o investiţie cu o valoare totală de peste 6,88 MILIARDE lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeş la Arad. Fiind o investiţie esenţială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest reţelei naţionale şi condiţionată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte obligaţiile contractuale, în contextul în care, aşa cum am declarat şi la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata contractului, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Caransebeş - Lugoj (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 staţii CF, cea mai importantă fiind staţia CF Caransebeş, care va avea inclusiv o clădire de mentenanţă şi pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 12 poduri şi 49 podeţe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici