- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (15.12.2023, 14:24)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
1,3 miliarde lei din PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeş - Lugoj
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat, vineri, contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 1 Caransebeş - Lugoj, aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad”.
Urmărește
255 afișări
1,3 miliarde lei din PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeş - Lugoj
Lotul 1 Caransebeş - Lugoj este aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ şi este finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Contractul în valoare de 1,34 miliarde lei fără TVA a fost semnat de directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi de Asocierea RailWorks, reprezentată de Gabriel Stanciu din partea SC Alstom Transport SA (lider de asociere) şi Mihai Humă din partea SC Arcada Company SA, în prezenţa premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Lasconi, despre negocierile pentru formarea noului guvern: Nu am primit niciun răspuns despre buget
-
Poziţia TikTok despre investigaţia Comisiei Europene, în contextul alegerilor din România: Nu acceptăm reclamele politice plătite
-
BREAKING Databricks, companie de date şi AI în spatele căreia se află doi profesori români, Ion Stoica şi Matei Zaharia, atrage 10 mld. dolari de la investitori şi ajunge la o evaluare record de 62 miliarde de dolari
Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea CAransebeş - Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km) şi anume Lotul 1 Caransebeş - Lugoj, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanţa, o investiţie cu o valoare totală de peste 6,88 MILIARDE lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeş la Arad. Fiind o investiţie esenţială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest reţelei naţionale şi condiţionată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte obligaţiile contractuale, în contextul în care, aşa cum am declarat şi la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Durata contractului, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Caransebeş - Lugoj (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 staţii CF, cea mai importantă fiind staţia CF Caransebeş, care va avea inclusiv o clădire de mentenanţă şi pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 12 poduri şi 49 podeţe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Noul guvern al României deja scârțâie. PNL și USR încă nu îl susțin pe Nicușor Dan la Cotroceni
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: ZF/ROCA: De la potenţial la rezultate concrete. Cum putem susţine dezvoltarea României? Dacă vrem o economie stabilă şi puternică, trebuie să venim cu mult capital. Din cinci companii bune, putem crea una puternică, care să devină campion regional
Citește și: Portul Galata de la Istanbul este în continuare una din cele mai mari atracţii ale oraşului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Cătălina Toma a murit la doar 21 de ani, după ce a suferit o intervenție chirurgicală complicată 😢
CANCAN.RO
Această categorie de pensionari din România vor primi pensii mărite la 2.800 lei, de la 1 ianuarie 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:50
-
ieri, 22:41