120 km/h, cu trenul, între România şi Serbia. Proiectul a primit avizul de mediu

  • Linia ferată cuprinsă între Reşiţa şi frontiera Stamora Moraviţa a primit acordul de mediu.
  • Documentul a fost emis de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM).
  • Ca urmare, între România şi Serbia, trenul va circula cu viteza de 120 km/h.
Urmărește
269 afișări
Imaginea articolului 120 km/h, cu trenul, între România şi Serbia. Proiectul a primit avizul de mediu

120 km/h, cu trenul, între România şi Serbia. Proiectul a primit avizul de mediu

Trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, joi, Acord de mediu, de la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM). Proiectul vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii feroviare Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moraviţa - frontieră.

Pentru dezvoltarea proiectului finanţat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autorităţile locale din judeţele Timiş şi Caraş-Severin, pe teritoriile cărora se desfăşoară întreaga construcţie.

„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, va fi finanţat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” şi vizează Linia CF 922 (Timişoara Nord – Voiteni – Moraviţa), care reprezintă Componenta A a planului şi 922a (Voiteni – Reşiţa Nord), amplasate în judeţele Caraş-Severin şi Timiş, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km şi leagă Municipiul Reşiţa de Municipiul Timişoara şi, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moraviţa”, a anunţat Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.

Traseul proiectat se va desfăşura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferenţelor de nivel şi lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători şi 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse, anunţă ANPM. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieşirea din staţia Timişoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h, explică ANPM.

Durata preconizată pentru implementarea investiţiei aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiaşi document, precizează ANPM.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici