Video 1500 de muncitori de la Dacia au protestat faţă de condiţiile de transport, iar producţia a fost oprită/ UPDATE: Compania aduce acuzaţii participanţilor

1.500 de muncitori au protestat, vineri dimineaţa, în faţa uzinei Dacia de la Mioveni, după accidentul de vinerea trecută, când două autobuze pline cu angajaţi ai uzinei s-au ciocnit, liderii sindicali susţinând că omenii nu se mai simt în siguranţă, transmite corespondentul MEDIAFAX. UPDATE: Conducerea Dacia califică protestul celor 1.500 de salariaţi care au cerut condiţii mai sigure de transport ca fiind unul incorect şi acuză că manifestarea a generat pierderi de producţie

Urmărește
3055 afișări

Conducerea Automobile Dacia califică protestul celor 1.500 de salariaţi care au cerut condiţii mai sigure de transport ca fiind unul incorect şi acuză că manifestarea a generat pierderi de producţie, informează corespondentul MEDIAFAX.

"Ca urmare a accidentului care a avut loc pe 25 noiembrie în centrul oraşului Piteşti, accident în care două autobuze ce transportau angajaţi ai Automobile Dacia au fost implicate, o anchetă desfăşurată de autorităţile competente pentru stabilirea cauzelor accidentului este în curs. Autobuzele aparţin unei companii furnizoare de servicii de transport pentru Dacia. Automobile Dacia colaborează cu trei operatori independenţi pentru transportul salariaţilor săi. 3 milioane de kilometri se parcurg anual pentru a se asigura necesarul de transport al salariaţilor. Cele trei societăţi şi mijloacele lor de transport sunt autorizate şi certificate de autorităţile competente", se arată într-un comunicat trimis de reprezentanţii Automobile Dacia.

Conducerea Automobile Dacia susţine că încă de marţi, 29 noiembrie, într-o şedinţă, au luat măsuri în sprijinul siguranţei angajaţilor şi au cerut Autorităţii Rutiere Române şi Registrului Auto Român să verifice din nou, cât mai curând posibil, dacă societăţile care asigură transportul salariaţilor respectă toate prevederile legale.

"Astăzi, 2 decembrie, în ciuda acţiunilor clarificate, comunicate şi stabilite în şedinţa respectivă, acţiuni care ţin de responsabilitatea Automobile Dacia, un protest incorect, la care au participat câteva sute de angajaţi, a fost organizat în afara uzinelor. Protestul a generat pierderi de producţie. Preşedintele-Director General Dacia reafirmă faptul că prioritatea numărul 1 a companiei este securitatea şi sănătatea angajaţilor, atât la locul de muncă cât şi în timpul deplasării la şi de la locul de muncă. Planul de acţiuni pentru transport va fi coordonat cu rigurozitate, iar monitorizarea acestuia va avea loc în cadrul CSSM", mai precizează, în comunicat, reprezentanţii Dacia.

1.500 de muncitori au protestat, vineri dimineaţa, în faţa uzinei Dacia de la Mioveni, după accidentul de vinerea trecută, când două autobuze pline cu angajaţi ai uzinei s-au ciocnit, liderii sindicali susţinând că omenii nu se mai simt în siguranţă.

Producţia de la Dacia Mioveni a fost oprită timp de o oră, muncitorii de la schimbul unu oprindu-se iniţial în parcarea din faţa uzinei şi huiduind conducerea care nu le asigură condiţii optime de transport.

"Atâta timp cât aceste servicii de transport au fost asigurate de Dacia, peste 30 de ani, nu s-au întâmplat asemenea evenimente, în condiţiile în care drumurile erau mult mai proaste. Incomparabil mai proaste cu ce există astăzi. Din nefericire, în ultima perioadă de timp, ultimele 3-4 luni, s-au întâmplat o serie de evenimente legate de mijloacele de transport. Şoferii care au fost salariaţi ai Dacia şi au fost externalizaţi împreună cu activitatea la firmele care asigură transportul, o mare parte dintre ei şi-au dat demisia pentru că n-au vrut să pună în dificultate securitatea salariaţilor pe care îi transportă şi a lor. E un mare semn de întrebare, pentru că nu li se asigură piesele de schimb. (..) Multe autobuze sunt într-o stare precară. Au fost cumpărate de afară, în condiţii pe care nu le cunoaştem, dar rezultatele se vad", a declarat Anghel Marin, viceliderul Sindicatului Autoturisme Dacia.

Ştire iniţială:

Producţia de la Dacia Mioveni a fost oprită timp de o oră, vineri dimineaţa, muncitorii de la schimbul unu oprindu-se iniţial în parcarea din faţa uzinei şi huiduind conducerea care nu le asigură condiţii optime de transport.

"Atâta timp cât aceste servicii de transport au fost asigurate de Dacia, peste 30 de ani, nu s-au întâmplat asemenea evenimente, în condiţiile în care drumurile erau mult mai proaste. Incomparabil mai proaste cu ce există astăzi. Din nefericire, în ultima perioadă de timp, ultimele 3-4 luni, s-au întâmplat o serie de evenimente legate de mijloacele de transport. Şoferii care au fost salariaţi ai Dacia şi au fost externalizaţi împreună cu activitatea la firmele care asigură transportul, o mare parte dintre ei şi-au dat demisia pentru că n-au vrut să pună în dificultate securitatea salariaţilor pe care îi transportă şi a lor. E un mare semn de întrebare, pentru că nu li se asigură piesele de schimb. (..) Multe autobuze sunt într-o stare precară. Au fost cumpărate de afară, în condiţii pe care nu le cunoaştem, dar rezultatele se vad", a declarat Anghel Marin, viceliderul Sindicatului Autoturisme Dacia.

"Aceste autobuze au sistemele de frânare defecte, vin cu uşi deschise sau nu se închid, sistemul de direcţie e defect. Salariaţii noştrii care fac naveta cu aceste autobuze, ne sesizează aproape zilnic problemele care se întâmplă pe aceste trasee. Nu e un singur traseu. Ce fac transportatorii? Iau autobuzul care are problemă şi îl duc pe un alt traseu. Ei mută problema. Aşa am ajuns să facem acest protest", a declarat Avram Costel, un alt lider al muncitorilor de la Dacia.

Oamenii spun că protestul de vineri e doar primul din seria de proteste care vor urma, dacă nu li se vor lua în seamă nemulţumirile.

"Ce e astăzi e doar un început, un protest declanşat în urma ultimului eveniment care a avut loc pe traseul salariaţilor de acasă la serviciu. E al nu ştiu câtelea accident. Ca atare s-a ajus în faza în care salariaţilor le este teamă să se urce în autobuze", a declarat Ion Iordache.

Mai mult, protestatarii susţin că au fost ameniţaţi să nu vorbească despre problemele legate de transport.

Pe 25 noiembrie două autobuze care transportau muncitori de la Dacia s-au ciocnit la Piteşti, iar autorităţile au activat planul roşu de intervenţie. Din primele date a reieşit că autobuzele circulau în aceeaşi direcţie, dinspre cartierul Trivale, iar unul dintre şoferi nu ar fi păstrat distanţa în trafic şi a lovit autobuzul din faţa sa.

În sprijinul victimelor au sărit, pe lângă echipele de interveţie, şi alţi participanţi la trafic. Un poliţist argeşean de la o secţie din Bucureşti a intrat pe geamul autobuzului şi a ajutat la evacuarea răniţilor.

În urma accidentului, şoferul a fost transportat în stare gravă la spital, în comă, precum şi un muncitor cu fracturi costale.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici