4 din 10 români alocă pentru vacanţă un buget mai mare cu 40% faţă de anul trecut

  • 77% dintre români plănuiesc să meargă în vacanţă în această vară, mai ales în iulie şi august.
  • 4 din 10 români alocă un buget mai mare cu 40% faţă de anul trecut.
  • Durata medie a sejurului este de 7 zile, iar 61% dintre turişti aleg destinaţii recurente.
Urmărește
204 afișări
Imaginea articolului 4 din 10 români alocă pentru vacanţă un buget mai mare cu 40% faţă de anul trecut

4 din 10 români alocă pentru vacanţă un buget mai mare cu 40% faţă de anul trecut

Interesul pentru vacanţele de vară este similar cu cel din 2017, iar lunile iulie (33%) şi august (37%) rămân preferatele românilor pentru concedii. Destinaţiile locale sunt la fel de căutate precum cele internaţionale, reflectând dorinţa de a explora atât atracţiile locale, cât şi pe cele internaţionale, conform studiului MKOR „Piaţa de Turism - Vacanţa de vară 2024".

Deşi 20% dintre români declară că merg în vacanţă mai rar de o dată pe an, din motive financiare, majoritatea consideră vacanţele o prioritate şi îşi planifică concediile pentru a se bucura de experienţe memorabile alături de cei dragi.

Românii sunt conservatori în alegerea destinaţiilor de vacanţă: 6 din 10 respondenţi aleg să revină în locaţii pe care le-au mai vizitat, cu o medie de 3 vizite în aceeaşi destinaţie. Generaţiile Z şi X se remarcă printr-o tendinţă mai pronunţată de a explora noi destinaţii.

În această vară, românii vor călători atât în ţară, cât şi în străinătate. Litoralul românesc îi atrage pe aproape jumătate dintre cei care aleg să rămână în ţară (44%), mai ales Constanţa şi Mamaia.

Turismul urban este o opţiune pentru 1 din 5 respondenţi, iar zonele cu specific tradiţional, precum Bucovina şi Moldova, sunt căutate de 14% dintre români. Muntele îi atrage pe doar 10% dintre turişti.

Dintre destinaţiile internaţionale, Grecia continuă să fie este cea mai căutată (31%), urmată de Bulgaria (16%), Italia (14%) şi Turcia (13%).

Ce criterii determină alegerea unei destinaţii de vacanţă

Explorarea obiectivelor turistice este cel mai important criteriu în alegerea destinaţiei de vacanţă pentru 1 din 4 patru respondenţi. Topul este completat de preţ (18%), peisaj şi aerul curat (15%), şi destinaţia prietenoasă pentru copii (10%).

Lunile preferate pentru vacanţele de vară sunt iulie (33%) şi august (38%), vârful de sezon fiind concentrat în aceste perioade. Părinţii îşi planifică vacanţele în funcţie de vacanţele şcolare ale copiilor şi optează mai mult pentru începutul sau finalul verii.

Vacanţele de maxim o săptămână (4-7 zile) sunt preferate de 60% dintre respondenţi. Circuitele devin tot mai populare, 3 din 10 turişti români plănuiesc sejururi de 8-14 zile.

Majoritatea românilor călătoresc în grupuri mici: 45% vor pleca în vacanţă cu o altă persoană, iar 21% aleg să călătorească în grupuri de trei persoane.

Bugetul mediu alocat pentru vacanţa de vară din acest an este de aproximativ 1.000 de euro, similar cu cel din vara lui 2017. Totuşi, 4 din 10 respondenţi estimează că vor cheltui peste această sumă pentru concediul planificat. Persoanele cu vârste cuprinse între 28-43 ani, bărbaţii şi locuitorii din zonele centrale şi vestice ale ţării tind să aloce bugete mai mari pentru vacanţă.

Ponderea celor care au alocat un buget mai mare pentru vacanţa de vară din 2024, comparativ cu anul trecut, a crescut faţă de 2017. Astfel, 43% dintre respondenţi (faţă de 32% în 2017) estimează o creştere a bugetului faţă de anul trecut, cu o medie a creşterii de 40%.

„Studiul MKOR evidenţiază preferinţele şi tendinţele românilor pentru vacanţele de vară din 2024. În planificarea sejurului, românii caută un echilibru între experienţe culturale, relaxare şi considerente practice precum bugetul. Sunt dispuşi să se rupă din rutina zilnică pentru cel puţin o săptămână, pe care să o petreacă în compania familiei sau a unui grup restrâns de persoane în locaţii familiare. Mă bucur să văd că există această tendinţă de a prioritiza momentele de relaxare şi de a investi în ele, ceea ce sugerează că vacanţele nu mai sunt un lux, ci o necesitate pentru bunăstarea noastră emoţională şi fizică”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea companiei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici