- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic de vineri
Aproximativ 7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic din 3 iulie pe o perioadă de trei luni, iar în următoarele două zile directorii de sucursale, împreună cu liderii sindicali, să analizeze fiecare loc de muncă pentru a finaliza listele cu personalul pentru şomaj tehnic.
7.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor intra în şomaj tehnic de vineri (Imagine: Mediafax Foto)
Cei 7.000 de salariaţi din 17.500 vor primi pe parcursul acestor trei luni 75 la sută din salariul de bază corespunzător locului de muncă, a declarat la finalul discuţiilor de marţi directorul CFR Marfă, Călin Graţian.
Directorul CFR Marfă a precizat că va fi analizată activitatea în fiecare regională, exemplificând prin faptul că dacă într-o staţie nu există activitate poate pleca 80 la sută din personal în şomaj tehnic, iar în alte staţii unde este o activitate mai intensă vor intra în şomaj tehnic mai puţini angajaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
"Această măsură înseamnă o reducere a fondului de salarii cu aproximativ 25 la sută, iar corelată cu alte măsuri reprezintă 32-33 la sută reducere. În şomaj tehnic vor pleca salariaţi inclusiv din Centralul CFR Marfă şi personal TESA", a spus Graţian.
La rândul său, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că sindicatele sunt de acord în principiu cu această soluţie de moment, dar consideră că nu este una bună pe termen lung, astfel că urmează în perioada următoare alte întâlniri pentru analizarea propunerilor avansate de sindicate încă de la începutul anului.
Liderul sindical a spus că a solicitat deja o întâlnire cu conducerea Ministerului Muncii şi va cere încă o întâlnire cu reprezentanţii conducerii Ministerului de Finanţe pentru a găsi soluţii din punct de vedere politic.
Liderul sindical a spus că reprezentanţii administraţiei şi cei ai salariaţilor au semnat marţi un act adiţional la contractul de muncă pentru ca măsura trimiterii în şomaj tehnic să fie perfect legală.
De asemenea, Măntescu a mai precizat că se va încerca ca începând cu 1 august să se redreseze plata salariilor la timp a angajaţilor, respectiv în fiecare lună pe 14 şi 29. Totodată, Măntescu face apel la salariaţii care vor intra în şomaj tehnic să înţeleagă că nu există pe moment alte soluţii şi să nu recurgă la manifestări de stradă.
Angajaţii de la CFR Marfă au protestat în ultimele zile pentru că nu şi-au primit lichidarea pe luna mai, abia pe 19 iunie fiind achitată a doua tranşă a avansului pe luna trecută, fiind anunţaţi că lichidarea se va da în ultima săptămână din luna iunie sau în prima săptămână din luna iulie.
De altfel, ceferişti în ultimele luni au reclamat faptul că firme private sunt contractate pentru transport de marfă, în condiţiile în care s-au făcut, de către angajaţii CFR Marfă studii de fezabilitate, pentru a se stabili cât se poata transporta şi în ce condiţii produse pe anumite tronsoane. Rezultatul a fost că ce au propus ceferiştii pentru a aduce benefici regionalelor din care provin, "la Bucureşti" contractele identificate de ei au fost directate către firme private, astfel ajungându-se la situaţia ca angajaţii de la CFR Marfă să nu mai aibă ce lucra. "Se doreşte falimentarea", spun mulţi muncitori ai CFR.
De altfel, ei au criticat faptul că firme private de transport pe căi ferate nu plătesc energia electrică şi nici întreţinerea căii ferate.
Ceferiştii care vor intra în şomaj tehnic vor fi cei care provin din sucursalele cu prestaţii scăzute faţă de 2008, printre acestea fiind şi CFR Marfă Galaţi.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO