8 din 10 angajaţi Gen Z consideră că lucrul de la birou susţine evoluţia mai rapidă în carieră

  • Biroul a devenit tot mai important în evoluţia profesională a angajaţilor, iar relaţia cu managerii este din ce în ce mai importantă în decizia de a lucra mai multe zile de la birou.
  • Peste 84% dintre angajaţii Gen Z consideră că evoluţia în carieră este mai rapidă pentru cei care lucrează astfel.
Urmărește
700 afișări
Imaginea articolului 8 din 10 angajaţi Gen Z consideră că lucrul de la birou susţine evoluţia mai rapidă în carieră

8 din 10 angajaţi Gen Z consideră că lucrul de la birou susţine evoluţia mai rapidă în carieră

Potrivit unui sondaj realizat de Genesis Property, peste 84% dintre angajaţii Gen Z consideră că evoluţia în carieră este mai rapidă pentru cei care lucrează mai mult de la birou, comparativ cu cei care lucrează de acasă. Sondajul a fost realizat în rândul a 1.247 de respondenţi la nivel naţional. În acelaşi timp, aproape 82% dintre angajaţii de toate vârstele consideră relaţia cu managerii importantă sau foarte importantă atunci când iau decizia de a lucra mai multe zile de la birou.

Aproape 60% dintre angajaţii Gen Z au aşteptarea ca managerii să susţină în mod eficient atât dezvoltarea profesională, cât şi personală a oamenilor din echipă. Un procent similar se regăseşte şi la cei care vor să lucreze cel puţin 3 zile de la birou în acest an, potrivit sondajului.

„Tot mai mulţi angajaţi înţeleg acum că biroul este esenţial pentru dezvoltarea lor, atât profesională, cât şi personală. Comunicarea directă cu echipa le permite să înveţe mai rapid, să acumuleze experienţă şi să avanseze în carieră.”, a declarat Marcela Stancu, Community Director, Genesis Property.

Care sunt consecinţele lucratului de acasă în rândul Gen Z

În perioada în care au lucrat integral sau majoritar de acasă, aproape jumătate dintre angajaţii Gen Z spun că au pierdut conexiunea cu echipa, mai mult de o treime au simţit lipsa socializării cu colegii şi managerii, iar peste un sfert susţin că evoluţia lor profesională a fost încetinită de acest mod de lucru. Aproape 64% consideră că este nevoie de cel puţin 3 zile de lucru la birou pe săptămână pentru a stabili o relaţie bună cu colegii şi cu managerii.

Dacă şi-ar schimba jobul, mai mult de 50% dintre respondenţi şi-ar dori o echipă unită, care colaborează în activitatea de zi cu zi, iar peste 47% ar vrea un mod de lucru flexibil şi autonomie în activitatea lor. Referitor la motivul pentru care şi-ar schimba jobul în 2024, peste 40% dintre angajaţii Gen Z ar dori un sistem de lucru hibrid, iar aproape 22% şi-ar dori o echipă mai unită, ai cărei membri ştiu să colaboreze mai bine unii cu ceilalţi.

Genesis Property arată că prin proiectul YUNITY Park a redefinit experienţa angajaţilor la birou. În spaţiul public în care au fost plantaţi peste 220 de arbori, integraţi într-o pădure urbană, angajaţii pot lucra în aer liber pe băncile din campus, beneficiind de acces la 125 de prize de alimentare sau pot susţine şedinţe în mişcare pe spaţiul exclusiv pietonal de 2 kilometri. De asemenea, au parte de evenimente sociale şi culturale dedicate în amfiteatrul outdoor cu capacitate de 1.500 de persoane. Faza II a proiectului a fost finalizată anul trecut, după o investiţie de 20 de milioane de euro. Recent, Genesis Property a anunţat tranziţia către alimentarea integrală cu energie regenerabilă a tuturor clădirilor din portofoliul său, inclusiv YUNITY Park.

Sondajul Genesis Property a analizat care este părerea românilor despre revenirea la birou şi a fost desfăşurat în martie 2024, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.247 utilizatori de internet din România. Circa 48% dintre participanţi sunt de sex feminin, iar peste 51% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici