Şefii din HR: Trebuie să ne reinventăm angajaţii
Ei s-au arătat mai optimişti în privinţa dezgheţării angajărilor şi a bugetelor de training anul acesta, după doi ani în care dezbaterile erau focalizate pe teme legate de posibilităţile de reducere de costuri cu angajaţii sau pe retenţia performerilor în companie pe bani mai puţini şi cu responsabilităţi mai mari.
E o greşeală să încerci să faci acelaşi lucru, iar aşteptările tale să fie diferite, a fost de părere Adela Jansen, directorul executiv de reurse umane BRD Groupe Société Générale, care are în gestiune aproximativ 9.300 de angajaţi.
„Suntem o bancă tânără, cu angajaţi care au vârste începând de la 23 de ani, dintre care 83% au studii superioare, care au fost angajaţi în perioada de creştere, în urmă cu 3-4 ani – când făceam câte 2.000 de recrutări pe an- şi care au trecut de entuziasmul primului job. Pentru ei, o nouă strategie de formare trebuia implementată urgent”, a spus Jansen. Banca şi-a majorat efectivul de personal cu aproape 100 de noi salariaţi în perioada 2009- 2010.
În materie de recrutare însă, mulţi oameni din domeniul resurselor umane s-au reorientat către serviciile firmelor care închiriază angajaţi, businessul agenţilor de muncă temporară triplându-se în perioada 2008- 2010.
„Dacă în 2004, în România erau 4.000 de angajaţi temporari, în prezent există circa 50.000 de angajaţi temporari, cu o pondere de 1,1% din efectivul total de salariaţi. La nivel european, 30% din angajaţii temporari devin angajaţi permanenţi, iar rata de penetrare a angajaţilor temporari este de 1,7%”, a spus Christos Misailidis, Zone Director Eastern Europe al Adecco, una dintre cele mai mari companii de recrutare şi unul dintre marii furnizori de muncă temporară din lume.
Citeşte mai multe despre opiniile şefilor din HR despre angajaţi pe www.zf.ro.