ACCIDENT aviatic. Câte aeronave de tip MiG 21 au intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române de-a lungul vremii

Primul avion de tip MiG, de originea sovietică, a intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române în anul 1962, iar de atunci, potrivit informaţiilor furnizate de Forţele Aeriene Române, peste 400 de astfel de aeronave au intrat în dotarea armatei române.

Urmărește
2606 afișări
Imaginea articolului ACCIDENT aviatic. Câte aeronave de tip MiG 21 au intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române de-a lungul vremii

Câte avioane de tip MiG 21 au intrat în dotarea Forţelor Armate Române de-a lungul vremii

„Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului, au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982”, se arată în informaţiilor furnizate de Forţele Aeriene Române.

Potrivit sursei citate, primul avion MiG-21 care a aterizat în România a fost cel înmatriculat cu numărul 10. Primul român care a zburat cu avionul MiG-21 în simplă comandă a fost căpitanul Alexandru Marcu, iar primul inginer al primei escadrile înzestrate cu avionul MiG-21 a fost locotenentul-major Gheorghe Grasu.

„Programul de modernizare a flotei de aeronave a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer). Astfel s-a deschis drumul versiunilor ulterioare, următoarea versiune fiind MiG-21PF, lansat în producţie în anul 1960, cu un motor îmbunătăţit R-11F şi un dispozitiv de admisie a aerului în motor mărit, pentru a permite instalarea radarului de interceptare R-1L. Au urmat MiG-21PFS şi MiG-21PFM, care includeau toate îmbunătăţirile versiunilor precedente”, mai precizează reprezentanţii Forţelor Armae Române.

MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F.

Un aparat de zbor MIG 21 Lancer s-a prăbuşit sâmbătă, între judeţele Ialomiţa şi Călăraşi. Mii de oameni se aflau în zonă şi participau la evenimentele dedicate Zilei Porţilor Deschise, la Baza 86. Pilotul şi-a pierdut viaţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici