- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ACCIDENTUL AVIATIC din Munţii Apuseni: Totul despre AVIONUL care a aterizat forţat. Datele şi istoria modelului Britten-Norman Islander BN 2A-27
Avionul care a aterizat forţat luni seară în Munţii Apuseni, în judeţul Cluj, accident în urma căruia au murit pilotul Adrian Iovan şi o studentă în anul V la Institutul de Medicină Militară din Bucureşti, este o aeronavă Britten Norman Islander BN 2A-27.
ACCIDENTUL AVIATIC din Munţii Apuseni: Totul despre AVIONUL care a aterizat forţat. Datele şi istoria modelului Britten-Norman Islander BN 2A-27 (Imagine: britten-norman.com)
Avionul era unul de mici dimensiuni, cu 7 locuri, aflat în dotarea Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă.
Construit în România în 1977, la actualul Romaero, şi înregistrat de constructorul Britten Norman (Bembridge), a făcut primul zbor pe 9 iulie 1977, decolând de pe aeroportul Băneasa, potrivit informaţiilor cuprinse într-un registru intitulat "Romanian Civil Aircraft Registers and Production" ("Înregistrarea şi producţia aeronavelor civile româneşti") şi publicat pe thai-aviation.net.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
În acelaşi an, pe 22 iulie, a fost transportat din Băneasa în Bembridge şi echipat de Britten Norman. Pe 1 decembrie 1978 a fost înregistrat sub codul YR-BNP. Pe 22 decembrie 1978 a fost adus din nou în România, fiind transportat înapoi spre Băneasa de la Bembridge, via Tehnoimport.
Avionul a fost adus apoi la CIPA - Centrul de Instruire Personal Aeronautic (care s-a transformat în şcoala superioară de aviaţie), după care a ajuns la CPPAC - Centrul de Pregătire a Personalului din Aviaţia Civilă.
În august 1998, a fost garat afară la Băneasa. A fost reintegrat pe 14 iulie 2006 în cadrul S.C. Regional air Services S.R.L., apoi predat Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, unde a fost păstrat din 9 iulie 2009 până pe 28 noiembrie 2013.
Caracteristicile generale ale aeronavei:
-
echipaj: unul sau doi piloţi
-
capacitate: până la nouă pasageri
-
lungime: 10,86 metri
-
lungimea aripilor: 14,94 metri
-
suprafaţa aripii: 30,2 metri pătraţi
-
greutate (fără pasageri): 1,667 kilograme
-
greutate (cu pasageri şi încărcătură): 2,994 kilograme
-
greutatea maximă la decolare: 2,994 kilograme
-
viteză maximă: 273 km/h
Pilotul Adrian Iovan şi o studentă şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba. Unul dintre medicii din aeronavă a reuşi să sune la 112, la ora 16.16, anunţând incidentul.
La bord se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor -, o studentă şi doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan şi copilotul Răzvan Petrescu.
Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO