Accidentul de tramvai din Bucureşti: Poliţiştii verifică şinele din Pasajul Lujerului pentru a vedea dacă sunt urme de frânare. CARE ESTE POSIBILA CAUZĂ A ACCIDENTULUI

Tramvaiele implicate în accidentul de la Lujerului au fost repuse pe linii şi scoase din pasaj, poliţiştii urmând să verifice şinele de tramvai pentru a vedea dacă există urme de frânare, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere, Daniel Piştea.

Urmărește
1711 afișări
Imaginea articolului Accidentul de tramvai din Bucureşti: Poliţiştii verifică şinele din Pasajul Lujerului pentru a vedea dacă sunt urme de frânare. CARE ESTE POSIBILA CAUZĂ A ACCIDENTULUI

Accidentul de tramvai din Bucureşti: Poliţiştii verifică şinele din Pasajul Lujerului pentru a vedea dacă sunt urme de frânare. CARE ESTE POSIBILA CAUZĂ A ACCIDENTULUI (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)

La ora transmiterii acestei ştiri, tramvaiele implicate în accidentul din Pasajul Lujerului au fost repuse pe şine şi scoase din pasaj.

Potrivit lui Piştea, după ce şinele au fost deliberate, anchetatorii vor căuta urme de frânare, pentru a afla dacă şi în ce moment a frânat cel de-al treilea tramvai.

O defecţiune tehnică a tramvaiului este prima ipoteză luată în cazul în cazul accidentului din Pasajul Lujerului, în urma căruia au fost răniţi peste 50 de pasageri, dintre care 37 au fost duşi la spitale cu ambulanţele SMURD.

Cercetarea la faţa locului este coordonată de un procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 6.

Un tânăr de 16 ani, martor ocular al accidentului din Pasajul Lujerului, a declarat că a văzut cum un tramvai se deplasa foarte încet, apoi s-a oprit, iar al doilea, venind din spate, a intrat în coliziune cu acesta.

"Mergea foarte încet, apoi s-a oprit. Celălalt tramvai a venit din spate şi probabil că nu l-a observat. Am văzut cum ieşeau oamenii din tramvai, mulţi erau răniţi şi ţipau", a spus tânărul.

Accidentul din Pasajul Lujerului s-a produs la ora 7.25, în Pasajul Lujerului, pe sensul spre Piaţa Presei, fiind implicate trei tramvaie de pe linia 41, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Brânduşa Raeceanu.

Primul tramvai implicat în accident a rămas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, însă al treilea vagon nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie din faţă oprite pe linie. În urma impactului, cel de-al doilea şi cel de-al treilea tramvai au deraiat.

Primele două tramvaie implicate în accidentul din Pasajul Lujerului aveau reviziile făcute în aprilie şi mai, iar al treilea, care nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie de pe linie, fusese verificat marţi, revizia tehnică arătând că toate sistemele sunt funcţionale.

"Conform verificărilor făcute până acum, toate cele trei tramvaie implicate în accident au trecut în ultimii ani prin procese de modernizare. Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producând accidentul, a avut ultima reparaţie generală acum patru ani, iar în urma cu două zile, revizia tehnica de gradul 2 a indicat faptul că toate sistemele erau funcţionale", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Capitalei.

Potrivit municipalităţii, primul tramvai implicat în accident, care a rămas defect pe linie, este fabricat în 1997, a fost modernizat în 2004, iar cea mai recentă revizie RT1 a fost făcută în 30 aprilie 2012, având "CIZ în data de 09/10.05.2012".

Al doilea tramvai, care a reuşit să oprească la timp, este fabricat în 1980, modernizat în 2002, iar cea mai recentă revizie RT1 este din 4 mai 2012, având "reparaţie în URAC în 02.04.2012 + CIZ în data de 09/10.05.2012", a precizat municipalitatea.

Cel de-al treilea tramvai, care nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie aflate pe linie, este fabricat în 1999, modernizat în 2004, iar ultima revizie RT2 a fost făcută marţi, 8 mai, având "CIZ în data de 09/10.5.2012", potrivit sursei citate.

Revizia RT1 se efectuează la 5.000 de kilometri, revizia RT2 se face la 20.000 de kilometri, iar CIZ reprezintă reviziile care au loc zilnic, la retragere, a precizat Primăria Capitalei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici