- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.07.2012, 13:48)
- Livia Ispas , Roxana Alexe ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat
Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, întrucât nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, el oprind la peste cinci metri faţă de patina macazului, potrivit rezultatului anchetei RATB.
Urmărește
1286 afișări
Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)
Potrivit reprezentanţilor Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), din raportul preliminar al comisiei întrunite pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului care a avut loc miercuri, la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, a rezultat că vatmanul tramvaiului 41 care se îndrepta spre depoul Alexandria a dat o comandă greşită. Astfel, vatmanul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41, care se îndrepta spre depoul Alexandria, a fost găsit la o distanţă de peste cinci faţă de patina de acţionare a macazului electric.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
În cazul acestuia s-a constatat că nu au fost respectate prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB, potrivit cărora "conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului".
"În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste 5 m. În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012", a precizat RATB într-un comunicat de presă.
Totodată, RATB a concluzionat că vatmanul unui alt tramvai al liniei 41, cu numărul 136, care se retrăgea la depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, "fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului".
În cazul acestuia s-a constatat că nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB. Potrivit articolului 120 din regulament, "la trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare".
Investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în depoul Alexandria.
"În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41", se mai arată în comunicat.
Un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria a intrat în coliziune, miercuri, în jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piaţa Unirii, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Raeceanu.
Optsprezece persoane au fost rănite în urma accidentului, fiind transportate la spitalele Floreasca, Universitar, Bagdasar, Elias, Universitar şi Grigore Alexandrescu, a spus coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe