- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.07.2012, 13:48)
- Livia Ispas , Roxana Alexe ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat
Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, întrucât nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, el oprind la peste cinci metri faţă de patina macazului, potrivit rezultatului anchetei RATB.
Urmărește
1285 afișări
Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)
Potrivit reprezentanţilor Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), din raportul preliminar al comisiei întrunite pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului care a avut loc miercuri, la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, a rezultat că vatmanul tramvaiului 41 care se îndrepta spre depoul Alexandria a dat o comandă greşită. Astfel, vatmanul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41, care se îndrepta spre depoul Alexandria, a fost găsit la o distanţă de peste cinci faţă de patina de acţionare a macazului electric.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Urnele încep să se închidă în mai multe state, vin primele rezultate. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Netanyahu plănuieşte să-i concedieze şi pe şefii IDF şi Shin Bet - surse
-
Noul ministru al Apărării din Israel are origini româneşti. Cine este Israel Katz
-
Protestatarii încep să se adune la Ierusalim şi Tel Aviv după ce Gallant a fost demis
În cazul acestuia s-a constatat că nu au fost respectate prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB, potrivit cărora "conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului".
"În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste 5 m. În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012", a precizat RATB într-un comunicat de presă.
Totodată, RATB a concluzionat că vatmanul unui alt tramvai al liniei 41, cu numărul 136, care se retrăgea la depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, "fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului".
În cazul acestuia s-a constatat că nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB. Potrivit articolului 120 din regulament, "la trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare".
Investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în depoul Alexandria.
"În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41", se mai arată în comunicat.
Un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria a intrat în coliziune, miercuri, în jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piaţa Unirii, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Raeceanu.
Optsprezece persoane au fost rănite în urma accidentului, fiind transportate la spitalele Floreasca, Universitar, Bagdasar, Elias, Universitar şi Grigore Alexandrescu, a spus coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa.
Citește pe alephnews.ro: Greșesc sau nu sondajele americane? Care sunt cele 3 scenarii în care ar putea câștiga Kamala Harris alegerile din SUA
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Rezultatele din șapte state swing vor decide Președintele SUA. Republicanii susțin că Trump va lua Pennsylvania, care are cele mai multe voturi electorale
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a ales de averea Ronei Hartner. Motivul pentru care fiica ei nu a primit o moștenire prea mare
CANCAN.RO
„Eu sunt Ilinca”. Soția lui George Simion anunță o surpriză editorială în podcast-ul lui Codin Maticiuc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe