Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat

Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, întrucât nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, el oprind la peste cinci metri faţă de patina macazului, potrivit rezultatului anchetei RATB.

Urmărește
1285 afișări
Imaginea articolului Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat

Accidentul de tramvai din Rahova: Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)

Potrivit reprezentanţilor Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), din raportul preliminar al comisiei întrunite pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului care a avut loc miercuri, la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian, a rezultat că vatmanul tramvaiului 41 care se îndrepta spre depoul Alexandria a dat o comandă greşită. Astfel, vatmanul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41, care se îndrepta spre depoul Alexandria, a fost găsit la o distanţă de peste cinci faţă de patina de acţionare a macazului electric.

În cazul acestuia s-a constatat că nu au fost respectate prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB, potrivit cărora "conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului".

"În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste 5 m. În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012", a precizat RATB într-un comunicat de presă.

Totodată, RATB a concluzionat că vatmanul unui alt tramvai al liniei 41, cu numărul 136, care se retrăgea la depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, "fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului".

În cazul acestuia s-a constatat că nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB. Potrivit articolului 120 din regulament, "la trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare".

Investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în depoul Alexandria.

"În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32,  şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41", se mai arată în comunicat.

Un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria a intrat în coliziune, miercuri, în jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piaţa Unirii, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Raeceanu.

Optsprezece persoane au fost rănite în urma accidentului, fiind transportate la spitalele Floreasca, Universitar, Bagdasar, Elias, Universitar şi Grigore Alexandrescu, a spus coordonatorul SMURD Bucureşti, medicul Bogdan Opriţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici