Accidentul feroviar de la Boju, cauzat de ruperea unui cârlig de tracţiune

Cauza accidentului feroviar petrecut în 21 septembrie în zona localităţii clujene Boju, unde un tren încărcat cu produse petroliere a deraiat, a fost ruperea unui cârlig de tracţiune de la un vagon, ancheta făcută de Autoritatea Feroviară stabilind şi faptul că acel cârlig avea vicii de construcţie.

Urmărește
57 afișări
Imaginea articolului Accidentul feroviar de la Boju, cauzat de ruperea unui cârlig de tracţiune

Accidentul feroviar de la Boju, cauzat de ruperea unui cârlig de tracţiune (Imagine: Mediafax Foto)

Gelu Dae, inspector şef la Autoritatea Feroviară Română (AFER), a declarat, miercuri, că în urma anchetei făcute de o comisie a AFER s-a stabilit că accidentul de categoria întâi a fost cauzat de ruperea unui cârlig de tracţiune de la al şaptesprezecelea vagon al trenului.

Potrivit sursei citate, ancheta a stabilit că acest cârlig avea vicii de construcţie, iar ruperea sa a cauzat deraierea celui de-al şaptesprezecelea vagon, care a antrenat şi restul vagoanelor.

Stabilirea viciilor de construcţie s-a făcut şi în urma unor probe de laborator, a adăugat Dae.

Un tren încărcat cu produse petroliere a deraiat, în 21 septembrie, la intrarea într-un tunel dintre localităţile clujene Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici