„Schema propusă a fi implementată prin această ordonanţă suspectăm că a fost pregătită în secret de Ministerul Transporturilor împreună cu reprezentanţii unei companii care vinde pe piaţa românească astfel de sisteme şi prevede că pensionarul sau după caz veteranul primeşte o cartelă magnetică cu un anumit număr de călătorii anuale şi se urcă la bordul vehiculului, moment în care printr-o conexiune de internet se transmite către biroul central al Autorităţii Rutiere Române (ARR) o informaţie privind numărul de persoane din categoriile defavorizate aflate în deplasare pe un anumit traseu şi asta în condiţiile în care oricum numărul de călătorii de pe cartela este limitat”, se arată într-un comunicat al FORT, remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX.
Totodată, FORT susţine că valoarea investiţiei pentru achiziţia de software, a serverului şi a calculatoarelor care vor intra în dotarea ARR este de 850.000 de euro.
Potrivit unui proiect de ordonanţă elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), pensionarii, veteranii de război şi văduvele de război vor primi, până la finele anului, legitimaţii de transport de tip card cu cip de memorie pentru călătoriile rutiere judeţene şi interjudeţene, iar firmele de transport vor fi obligate să echipeze vehiculele cu cititoare de carduri.
Cardurile vor fi nominale şi vor avea înscris codul numeric personal al fiecărui beneficiar.
Federaţia susţine că a propus MTI acum doi ani o soluţie prin care să se evite fraudele legate de legitimaţiile de călătorie pentru persoanele defavorizate.
„Soluţia (…) este aceea prin care categoriile defavorizate merg cu bonul de transport la organismele tutelare pentru a-şi recupera sumele de bani aferente drepturilor privind gratuităţile şi reducerile. Aceasta fiind singura metodă prin care statul ar avea controlul asupra utilizării corecte a gratuităţilor şi a reducerilor. În această ordonanţă precum şi în această aplicaţie tehnică ce doreste a fi impusă cu orice preţ există o lungă serie de contradicţii, de factori având în vedere că ARR îşi desfăşoară activitatea de control cu predilecţie în trafic, nici un sistem neputând fi sigur”, precizează sursa citată.
Totodată, federaţia este de părere că această ordonanţă nu va aduce „nimic util pasagerilor, firmelor de transport şi pieţei în ansamblu”.