Află care sunt criteriile românilor de alegere a unei maşini

Două treimi dintre românii care achiziţionează un automobil aleg maşina în funcţie de consumul acesteia, următoarele criterii fiind marca, preţul, performanţa motorului şi confortul, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK România, realizat în 2010.

Urmărește
243 afișări
Imaginea articolului Află care sunt criteriile românilor de alegere a unei maşini

Află care sunt criteriile românilor de alegere a unei maşini (Imagine: Shutterstock)

De asemenea, analiza relevă că 5% dintre intervievaţi intenţionau să achiziţioneze un automobil în următoarele şase luni. Acest procent este comparabil cu cel înregistrat în 2009, de 6%, dar în scădere faţă de 2008, când 9% declarau acelaşi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intenţia de achiziţionare se înregistrau în Oltenia şi în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani.

Studiul mai arată că 60% dintre preferinţele românilor în 2010 se îndreptau către achiziţii maşini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii.

"În perioada 2008-2009, numărul românilor care preferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o posibilă explicaţie fiind legată de creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile şi a disponibilităţii de a contracta un credit, precum şi accesul mai dificil la credite în 2010", se arată în studiul GfK România.

Un alt studiu al companiei, concentrat pe obiceiul de achiziţie al asigurărilor, realizat luna trecută, relevă că doar 38% dintre români deţin o maşină proprietate personală, iar 19% dintre ei au asigurare CASCO.

Aproximativ 45% dintre posesorii CASCO au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului, în timp ce pentru RCA acest criteriu a fost menţionat de 74% dintre cei care au încheiat o astfel de poliţă de asigurare. În Bucureşti sunt semnificativ mai puţini şoferi care nu au acum sau nu au avut niciodată asigurare CASCO comparativ cu totalul eşantionului (39%, faţă de 70%).

Dintre posesorii de maşini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut, dar nu şi-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au şi nici nu au avut CASCO, situaţie în care se regăsesc 85% dintre posesorii de maşini cumpărate la mâna a doua.

Pentru realizarea studiului au fost intervievaţi aproximativ 1.000 subiecţi în fiecare lună, iar perioada analizată a fost ianuarie-decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

GfK România este o companie de cercetare de piaţă fondată în 1992, şi este parte integrantă a grupului german GfK


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici