- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
AIFR: Accidentul din Prahova, cauzat de lipsa investiţiilor
Asociaţia Industriei Feroviare apreciază, într-o scrisoare deschisă trimisă, luni, ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, că accidentul de la Valea Călugărească putea fi evitat dacă se făceau investiţii reale în infrastructură şi în sistemele de siguranţă în trafic.
AIFR: Accidentul din Prahova, cauzat de lipsa investiţiilor
În scrisoarea deschisă trimisă, luni, ministrului Transporturilor, Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIFR) atrage atenţia că, dacă nu se vor lua decizii rapide de investiţie în sisteme şi tehnologii performante pentru a spori siguranţa pe calea ferată, astfel de accidente cu urmări grave vor fi din ce în ce mai dese.
"Gravitatea celor întâmplate la Valea Călugărească este intensificată şi de faptul că accidentul a avut loc pe o porţiune care aparţine Coridorului European IX, care tranzitează ţara noastră. Pe întregul parcurs al acestui important Coridor feroviar nu există niciun kilometru de cale ferată reabilitat, investiţia pentru acest tronson fiind exagerat de mult amânată, deşi proiectele şi studiile de fezabilitate trebuiau începute încă de acum câţiva ani", susţin reprezentanţii AIFR în scrisoarea trimisă ministrului Orban.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
În opinia AIFR, accidentul feroviar de la Valea Călugărească este "extrem de grav", apreciind că Europa mizează pe căi ferate de mare viteză, iar România, pe aceste coridoare care o leagă de continent, nu poate miza nici măcar pe viteze convenţioanle de 160 până la 200 kilometri pe oră, "iar în dreptul siguranţei pe calea ferată se ridică un mare semn de întrebare".
"Minimalizarea importanţei căii ferate, lipsa vădită a interesului pentru acest mijloc de transport şi lipsa investiţiilor în infrastructură şi în materialul rulant nu vor duce decât la apariţia mai multor evenimente tragice precum cel din 10 mai", se mai arată în scrisoarea Asociaţiei Industriei Feroviare.
Reprezentanţii AIFR susţin că nesoluţionarea problemei subfinanţării infrastructurii feroviare va duce la accidente şi pe alte tronsoane.
"De asemenea, există discrepanţe între sumele alocate pentru reparaţiile capitale şi cele pentru reparaţii generale. Nesoluţionarea problemei sub-finanţării infrastructurii şi a parcului de material rulant, a cărui durată de viaţă depăşeşte chiar 25 de ani, va atrage după sine alte accidente pe alte tronsoane, unde se vor pierde alte vieţi omeneşti", arată AIFR.
Potrivit semnatarilor scrisorii, situaţia care a condus la "decăderea" căii ferate în România şi implicit la lipsa încrederii în acest transport din punct de vedere al siguranţei în trafic este generată de slaba finanţare de la bugetul de stat.
"Faptul că «nu există bani pentru calea ferată» va spori curând numărul acestor situaţii de neimaginat pentru călătorul care se urcă, încă, cu încredere în tren", susţin reprezentanţii AIFR.
La aceasta se adaugă, potrivit reprezentanţilor AIFR, şi sistemul diferenţial de plată a taxei de utilizare a infrastructurii, lucru care situează transportul feroviar pe o poziţie clar inferioară faţă de transportul rutier.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO