- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (08.01.2025, 18:26)
- Bogdan Cojocaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Alcoolul pierde teren pe pieţele occidentale. Tinerii, tot mai puţin interesaţi de consum
- Pentru piaţa alcoolului din Occident, cel mai pesimist scenariu este în desfăşurare.
- Acţiunile celor mai mulţi producători de băuturi alcoolice cu operaţiuni de vânzare şi producţie în SUA au început anul cu scăderi.
Urmărește
3251 afișări
Alcoolul pierde teren pe pieţele occidentale. Tinerii, tot mai puţin interesaţi de consum
Lumea medicală din SUA este în plină ofensivă contra consumului de alcool, lovind într-o piaţă uriaşă, cu zeci de milioane de consumatori, informează Ziarul Financiar.
Este o situaţie pentru care producătorii mari de bere şi băuturi alcoolice internaţionali precum Molson Coors, Anheuser-Busch InBev, Diageo şi Pernod Ricard se pregătesc de ani de zile, după cum scrie CNN. Toţi şi-au diversificat portofoliile pentru a include băuturi fără alcool sau cu puţin alcool în speranţa că astfel vor atrage sau îşi vor păstra consumatorii. În special tinerii nu mai sunt interesaţi de consumul de alcool. Una dintre cauzele cele mai menţionate este protejarea sănătăţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Volodimir Zelenski spune că Ucraina va ajuta Republica Moldova în contextul agravării crizei energetice
-
Facturile la energie ar putea rămâne plafonate şi după 1 aprilie. Anunţul ministrului Burduja
-
Biden anulează vizita în Roma pentru a gestiona criza incendiilor din Los Angeles
Un sondaj Gallup publicat în august a găsit că aproape jumătate din americani cred că o băutură alcoolică sau două pe zi fac rău sănătăţii. Este cel mai ridicat procent din ultimii 23 de ani. Tinerii par cei mai preocupaţi de efectele negative ale alcoolului asupra sănătăţii. Sondajul arată şi că ponderea americanilor care beau alcool a scăzut. Obiceiurile de consum se schimbă clar, iar schimbarea s-a accelerat în pandemie şi după. Acest lucru este vizibil şi în Europa.
De aceea randamentele acţiunilor celor mai mulţi producători de băuturi alcoolice internaţionali au scăzut în ultimii ani. America se remarcă însă printr-o altă tendinţă. Acolo, impulsul spre băuturi fără alcool este cel mai mare. Tendinţa de creştere a vânzărilor din acestă direcţie vine, şi nu doar în SUA, iar acest lucru poate fi salvarea producătorilor. O analiză a firmei de cercetare a pieţei alcoolului, IWSR, sugerează această concluzie.
Mai mult, concentrarea pe băuturi fără alcool permite producătorilor să ajungă la consumatori mult mai tineri. „Berea va fi întotdeauna inima a ceea ce facem, dar ştim că există o oportunitate enormă în băuturile fără alcool şi de aceea suntem hotărâţi să facem din acestea o parte importantă din afacerea noastră“, spunea în 2023 Kevin Nitz, unul din vicepreşedinţii Molson Coors.
De atunci, compania a intrat pe piaţa băuturilor energizante fără zahăr, s-a extins pe piaţa berii fără alcool, cu branduri precum Peroni 0.0, şi anul acesta va aduce în SUA un cocktail la doză popular în Australia. În ultimul an, vânzările de băuturi fără alcool în SUA ale Molson Coors au crescut cu 70%. Între timp, rivalul Anheuser-Busch InBev a scos la atac Budweiser Zero, Stella Artois 0.0, O’Doul’s, Corona Cero şi, din ianuarie, Michelob Ultra Zero. America a avut şi, se vede, încă mai are o relaţie ambivalentă cu alcoolul.
Situaţia în Europa
Însă în Europa, băutura este sinonimă cu istoria şi cultura. Berarii cehi au făcut demersuri pentru ca UNESCO să includă cultura cehă a berii pe lista patrimoniului mondial. Cehii sunt cei mai mari băutori de bere din Europa. Dar şi în Cehia tradiţia se loveşte de tendinţele de consum moderne. Consumul de bere a atins anul trecut cel mai scăzut nivel din ultimele şase decenii. Tinerii în special preferă berea fără alcool. Într-o mutare ce poate să pară disperată, Cehia a pornit ceea ce este cunoscut ca diplomaţia berii şi face acest lucru alături de Belgia, o altă ţară unde berea este băutura naţională.
Această diplomaţie constă în eforturi de a uni naţiunile europene ale berii şi de a rezista împreună eforturilor de a reclasifica berea ca băutură alcoolică tare. Astfel de băuturi sunt supuse unor reglementări mai stricte. Cehia se poate ajuta în aceste eforturi de faptul că a preluat preşedinţia Clubului Berii din Parlamentul European, potrivit Radio Praga. Acest club există din 1995 şi include europarlamentari din toate grupurile politice.
Scopul este de a dezvolta cultura europeană a berii. În eforturile sale, Cehia se loveşte de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, care promovează conceptul că orice băutură alcoolică dăunează sănătăţii. Berarii europeni se confruntă cu un cumul în creştere de probleme, de la schimbările din comportamentul de consum la costuri mai ridicate cu materia primă şi energia şi chiar cu reducerea ofertei de hamei.
Catalogarea berii ca băutură alcoolică tare ar fi încă o problemă majoră. De participarea la coaliţia pentru protejarea culturii europene a berii propusă de Cehia s-au arătat interesate companii din Germania, Irlanda şi Olanda. Şi industria europeană a vinului se confruntă cu provocări asemănătoare celor din sectorul berii.
Un grup de experţi stabilit de Comisia Europeană pentru a analiza problemele care afectează industria vinului propune jucătorilor să ia şi ei în considerare diversificarea spre băuturi pe bază de vin dar fără alcool sau cu conţinut redus de alcool, potrivit Euronews. În Franţa, patria vinului, producătorii au scos deja pe piaţă vin fără alcool. Piaţa alcoolului din UE este estimată la peste 200 de miliarde de euro. Comisia Europeană pare că preferă să combată consumul în exces de alcool prin majorări de taxe.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Cum vor arăta bărbații în 2055? A.I. a generat o imagine a bărbatului britanic din viitor
Citește pe www.zf.ro: Şi iată că iese la iveală preţul Schengenului: Gazele din Marea Neagră vor merge în Austria şi Germania
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Joe Biden a declarat că, pe baza sondajelor, l-ar fi învins pe Donald Trump. Președintele și-a exprimat îndoiala cu privire la capacitatea de a face față unui nou mandat
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Despărțire la început de 2025?! Vedeta de la Neatza cu Răzvani și Dani ar fi pus capăt relației
CANCAN.RO
Ce pensie primește un român în 2025, dacă se pensionează fără să fi muncit vreo zi în viața lui
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe