Indiferent de poziţia vizată, experienţa acumulată şi numele companiilor pentru care ai lucrat, procesul de selecţie este la fel de riguros, iar întrebările şi testele la fel de inedite.
Constantin, un cititor Gândul din Chişinău stabilit în Bucureşti, a aplicat pentru un job la Google în urmă cu şase luni. Chiar dacă nu a fost angajat, a acceptat să povestească experienţa celor patru interviuri telefonice care au însumat aproape 200 de minute şi a interviului final de 4 ore.
Tânărul spune că au urmat patru interviuri telefonice cu cei de la Google, fiecare cu o durată medie de 40 de minute. „Se discută în general două subiecte: de ce aplici la Google şi ce te recomandă pe tine pentru acel post, care sunt atuurile tale. Dacă treci de al patrulea interviu, Google te invită oficial la interviul final şi îţi plătesc ei avionul dus-întors, plus cazarea şi mâncarea”, spune tânărul.
El se numără printre norocoşi, fiindcă a fost chemat în Polonia. Invitaţia l-a surprins, deoarece „cei de la resurse umane nu-ţi dau niciun feedback, ei doar îţi pun întrebări şi, în funcţie de răspunsuri, te califici sau nu. Tu ca aplicant nu ai voie să pui întrebări. În plus, există clauze de confidenţialitate foarte stricte, de-aia nu prea găseşti nicăieri informaţii despre cum e să te angajezi la Google”.
Află ce înseamnă un interviu la Google pe www.gandul.info