Alimentele de bază s-au scumpit în martie cu peste 5%. Preţul cartofilor, cu peste 50%

Zahărul, cartofii, merele şi laptele s-au scumpit cu peste 14% în luna martie comparativ cu luna anterioară, arată indicele alimentar al ZF, calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală. Calculele Ziarului Financiar arată că per ansamblu, preţurile celor 15 produse analizate au crescut în perioada februarie - martie 2011 cu 5,39%.

Urmărește
50 afișări
Imaginea articolului Alimentele de bază s-au scumpit în martie cu peste 5%. Preţul cartofilor, cu peste 50%

Alimentele de bază s-au scumpit în martie cu peste 5% (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Preţurile au crescut pentru că s-au scumpit materiile prime. Acesta este singurul motiv pentru care vedem creşteri de preţ la raft. Pe viitor însă nu vom mai vedea creşteri de preţuri, ba din contră, există şanse ca la unele produse să observăm o scădere a preţului", a spus Sorin Minea, preşedintele Romalimenta şi acţionarul majoritar al producătorului de mezeluri Angst, care deţine şi lanţul de super­marketuri cu acelaşi nume.

Din totalul de 15 produse analizate de ZF (preţuri culese din magazinele Carrefour Orhideea şi Real din AFI Cotroceni), doar în cazul a cinci produse preţurile au scăzut. Singurele produse ale căror preţuri au intrat pe o pantă descendentă - dintre cele analizate de ZF - au fost sucul Coca-Cola (2 l), apa minerală Borsec (1,5 l), cotletul de porc fără os refrigerat ambalat şi ouăle, iar declinul a fost în fiecare caz de 10,93%, 0,74%, 2,3% şi 8,51%.

Se poate observa însă că unele dintre produsele de mai sus - ouăle - sunt la ofertă în una sau chiar în amândouă reţelele de unde au fost culese datele (Carrefour, Real). Există însă şi alte produse la ofertă, precum făina, cartofii sau merele, al căror preţ a crescut comparativ cu cel din luna februarie.

De cealaltă parte cartofii şi zahărul s-au scumpit cel mai mult.

"Creşterea preţului la zahăr are la bază mai mulţi factori, dintre care cei mai importanţi sunt creşterea preţurilor mondiale ale zahărului brut care asigură 80% din consumul României, producţia mică, chiar insuficientă din UE în campania 2010 şi creşterea preţurilor carburanţilor şi a altor costuri precum energie, materiale şi materii prime necesare producţiei zahărului", explică Emilian Dobrescu, reprezentant general al Agrana în România, cel mai mare producător local de zahăr. Agrana, care deţine în portofoliu brandul de zahăr Mărgăritar, a avut în 2009 afaceri de peste 140 mil. euro.

Află preţurile alimentelor în luna martie pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici