Analiză la un an de la închiderea şcolilor: Elevii defavorizaţi au pierdut 24 de săptămâni de şcoală

  • World Vision România a făcut o analiză la un an de la închiderea şcolilor.
  • Anul trecut, pe data de 11 martie, şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online.
  • Aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic
Urmărește
186 afișări
Imaginea articolului Analiză la un an de la închiderea şcolilor: Elevii defavorizaţi au pierdut 24 de săptămâni de şcoală

Analiză la un an de la închiderea şcolilor: Elevii defavorizaţi au pierdut 24 de săptămâni de şcoală

Elevii fără posibilităţi materiale, fără acces la internet, fără programe de educaţie remedială, fără profesori calificaţi în metodologia predării digitale au pierdut până la acest moment 24 de săptămâni de şcoală, arată o analiză făcută de World Vision România la un an de la închiderea şcolilor.

Potrivit unui comunicat al World Vision România (WVR), în 11 martie se împlineşte un an de la declararea oficială a pandemiei şi de la prima zi în care şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online.

Conform organizaţiei, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic

„40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze; nu au avut conexiune la internet – 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online. Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de şcoală”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii organizaţiei susţin că cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională.

„Această statistică ne dovedeşte că riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul şcolar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe aceşti copii lăsaţi în urmă, să-i ajutăm să continue să înveţe, iar programele dedicate lor sunt esenţiale. Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică”, se mai spune în comunicatul WVR.

Efectele pandemiei au fost resimţite inclusiv de familiile acestor copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază. „În aceste condiţii, nu mai poate surprinde faptul că 91% dintre toţi copiii au fost afectaţi din punct de vedere psihologic şi că mai bine de o cincime dintre copiii de la sat consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiţi”, arată WVR.

La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet şi 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online. După decizia de redeschidere a şcolilor, peste 80% dintre profesori încă spun că au nevoie de formare în domeniul educaţiei digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educaţie remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundaţiei World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

„Acesta este tabloul general al învăţământului din România: cu decalaje în creştere între învăţământul de la oraş şi cel din mediul rural, între cei care au şi cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu şanse în minus. Şi pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede şi cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Organizaţia a anunţat că a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii din programele sale cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru recuperarea materiei pierdute. Astfel, peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat în curtea şcolii o parte dintre orele pierdute. Programele de educaţie ale fundaţiei au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susţinuţi de World Vision România de 95%, iar peste 50% dintre copiii din programele noastre de educaţie remedială şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici