- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (17.06.2021, 12:42)
- Cosmin Pirv
Analiză: Vapoarele pentru exportul animalelor vii sunt cea mai periculoasă flotă din lume
- Cu o vârstă medie de 41 de ani, vapoarele pentru exportul animalelor sunt prea vechi, poluează mările şi cauzează acestora o suferinţă enormă, potrivit unui studiu.
- Raportul a fost lansat joi de Animals International, împreună cu organizaţiile Robin des Bois (France), Animal Welfare Foundation (AWF, Germany) şi Tierschutzbund Zürich (TSB Zürich, Switzerland).
- Raportul examinează pentru prima dată 78 de vapoare autorizate de UE pentru export către ţări terţe, majoritatea în România.
Urmărește
292 afișări
Analiză: Vapoarele pentru exportul animalelor vii sunt cea mai periculoasă flotă din lume
Raportul lansat joi de Animal International, împreună cu organizaţiile Robin des Bois (France), Animal Welfare Foundation (AWF, Germany) şi Tierschutzbund Zürich (TSB Zürich, Switzerland) examinează pentru prima dată 78 de vapoare autorizate de UE pentru export către ţări terţe, majoritatea în România.
„Vapoarele pentru export de animale vii sunt cea mai periculoasă flotă din lume. Cu o vârstă medie de 41 de ani, aceste vapoare sunt prea vechi, poluează mările, cauzează animalelor o suferinţă inutilă enormă, navigând în mare parte sub steag negru (adică înregistrate în altă ţară decât proprietarul pentru a evita convenţiile internaţionale) şi au fost aprobate de companii dubioase”, au sumarizat autorii raportului.
Conform acestora, doar 5 din cele 78 de vapoare certificate de UE sunt construite pentru transportul animalelor, în timp ce 73 au fost iniţial cargobot sau bac.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ceasul Apocalipsei este mai aproape ca niciodată de miezul nopții. Ce înseamnă cele 89 de secunde rămase
-
Putin afirmă că Zelenski nu are dreptul de a semna niciun acord de pace cu Rusia
-
Bolojan despre interimatul prezidenţial: Există o realitate constituţională ce trebuie respectată
-
George Simion acuză „lovitura de stat” din România şi lansează atacuri la adresa UE
„Vârsta globală a vapoarelor convertite este de 30 de ani. Cele 78 de vapoare evaluate aveau deja vârsta medie de 29 de ani atunci când au fost convertite pentru transportul animalelor vii, adică îşi consumaseră deja durata normală a vieţii unui vapor”, mai spun autorii.
Mai mult, realizatorii raportului susţin că aceste conversii nu iau în calcul comportamentul şi nevoile animalelor pe durata transportului şi nici măcar speciile de animale de transportat. Doar 6% din vapoarele aprobate de UE au fost construite pentru transportul animalelor.
Peste 50% din vapoarele de export care operează în UE sunt autorizate de România, „deşi sistemul din portul Midia pentru inspecţia vapoarelor de export nu este capabil să reducă riscurile pentru animale din cauza condiţiilor precare ale navelor”. Inclusiv Comisia Europeană avertizează că vapoarele autorizate în România expun animalele la riscuri deosebite pe durata călătoriei spre ţări terţe, se mai arată în raport.
„ANSVSA nu a pus informaţii, instrucţiuni şi personal calificat la dispoziţia veterinarilor pentru a face inspecţia tehnică a vapoarelor la echipamentele de ventilaţie, adăpare, drenaj şi echipamente alternative. Practic, toate vechiturile au venit în România să se autorizeze ca să poată încărca animale din întreaga UE expunând animalele la riscuri extreme inevitabile”, avertizează Gabriel Păun, directorul Animals International.
„ANSVSA nu ţine jurnale de călătorie pentru monitorizarea bunăstării animalelor şi nu a putut face dovada că animalele sunt verificate înainte de a fi urcate pe vapor, dacă mai sunt apte pentru a continua călătoria. Dacă nu au murit în camioane în drumul spre port, atunci animalele sunt bătute şi forţate să urce pe vapoare chiar dacă nu sunt apte pentru continuarea transportului. Am văzut asta de multe ori în port, iar în privinţa animalelor moarte la bordul vapoarelor nu se poate afla adevărul niciodată cu sistemul actual de monitiorizare”, a adăugat Păun.
Raportul mai arată că schimbările frecvente ale proprietarilor, înregistrările sub pavilioane conveniente şi clasificarea vapoarelor de companii nerecunoscute cresc riscurile pentru echipaje, animale şi mediu.
Doar 23 de vapoare certificate de UE pentru transportul de animale vii au fost testate pentru siguranţă maritimă de International Association of Classification Societies (IACS), potrivit standardelor Memorandumului de la Paris (MoU). 55 de vapoare (71%) au trecut însă de „inspecţie” atunci când au fost verificate de alte companii.
Dar calitatea prestaţiei acestor companii este considerată redusă şi foarte redusă. Autorii raportului atrag atenţia că aceste companii de audit au oferit certificate multor vapoare interzise şi chiar vapoare sub standarde care au fost multi-arestate. Din 78 de vapoare aprobate, doar 21 aparţin unor proprietari stabiliţi în UE.
Autorii prezintă numeroase cazuri în care proprietarii au evitat cercetarea penală şi asumarea costurilor după accidente prin invocarea falimentului. Vapoarele se vând rapid altor companii şi foştii proprietari continua să folosească numele altor companii.
„Doar 5 din 78 de vapoare au scăpat de detenţii până acum. 53 de vapoare au fost arestate de cel puţin 2 ori din cauza încălcării Paris MoU. În ciuda încălcărilor în formă continuată a cerinţelor minime pentru bunăstare animală şi a periclitării mărilor, aceste vapoare continuă să opereze”, spun autorii care acuză Comisia Europeană de controale inadecvate.
„Doar în ultimii doi ani, s-au înregistrat 2504 încălcări ale celor 78 de vapoare autorizate de UE. Acestea includ în mare parte probleme tehnice esenţiale pentru siguranţa transportului animalelor şi echipajelor. 90% dintre vapoare au fost depistate cu probleme de siguranţă a navigării, 78% cu măsuri de salvarea vieţii, 64% cu probleme de prevenirea poluării şi 62% cu probleme la condiţii meteo dificile”, se mai arată în raport.
O navă sub pavilion Palau s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. .
Din momentul în care nava Queen Hind a fost acostată în dană, şenalul navigabil a fost în totalitate eliberat, fiind ridicate toate restricţiile în ceea ce priveşte navigaţia în condiţii de siguranţă în zona Midia.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Danemarca cere unitate europeană în fața presiunilor lui Trump asupra Groenlandei
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Citește și: PSD propune măsuri pentru stimularea natalităţii. Părinţii ar putea primi vouchere pentru grădiniţe de stat şi private
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ludovica e una dintre cele mai frumoase soții de fotbalişti și are peste 4.000.000 de fani pe Instagram
PROSPORT.RO
De ce s-au despărțit Vlad Huidu și Giulia Anghelescu. Ce s-a întâmplat la filmările Power Couple de la Antena 1
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe