- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (04.08.2015, 17:10)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANAT: Agenţiile nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral
Agenţiile de turism membre ANAT nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-urile înregistrate la hotelurile din sudul litoralului românesc şi şi-au respectat obligaţiile faţă de turişti şi unităţile de cazare, susţine asociaţia.
Urmărește
759 afișări
ANAT: Agenţiile nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
"Rezervările efectuate de către agenţiile ANAT pentru clienţii lor au fost şi sunt confirmate de către unităţile de cazare, în baza contractelor bilaterale. Agenţiile de turism membre ANAT şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri", arată Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), într-un comunicat.
Asociaţia afirmă că agenţiile ANAT îşi achită obligaţiile de plată către hotelieri, conform contractelor încheiate, şi că situaţia de pe litoral nu este generată de eventuale plăţi neefectuate ale agenţiilor către unităţile de cazare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
"Agenţiile membre ANAT au aflat de această situaţie odată cu sosirea turiştilor la unităţile hoteliere, nefiind anunţate din timp de către hotelieri. Chiar şi aşa, agenţiile s-au implicat pentru a găsi soluţii alternative, întrucât turiştii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unităţile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensaţii suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri", a declarat preşedintele ANAT, Aurelian Marin.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, face verificări pe litoral, marţi, în cazul mai multor turişti care dar nu au putut fi cazaţi în hoteluri din Eforie Nord şi Jupiter, deşi au plătit cazarea cu câteva luni înainte.
Marius Dunca a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că va merge pe litoral pentru a verifica mai mulţi operatori economici, dar şi agenţii de turism, după ce a fost informat că zeci de familii stau cu bagajele pe plajă, din cauză că hotelurile unde aveau rezervare le-au comunicat că nu mai există camere libere, iar o situaţie similară a fost sesizată oficial la ANPC de către un turist ajuns în Jupiter.
Citeşte şi: ANPC face verificări pe litoral, după ce mai mulţi turişti acuză că nu au fost cazaţi, deşi au plătit cu luni înainte
Preşedintele ANPC a precizat că, deşi abia a plecat de pe litoral, se va întoarce pentru noi verificări, întrucât, dacă informaţiile primite se confirmă, este vorba de "o bătaie de joc a operatorului economic sau a agenţiei".
"Sunt cazuri în care turiştii se plâng că nu fost cazaţi la ora 8.00, când au ajuns la hotel, deşi programul de cazare începe la 12.00. Dar sunt şi cazuri în care nu au fost cazaţi, deşi ei au plătit în avans cazarea. În acest caz, este vorba de o practică comercială incorectă, este o bătaie de joc a operatorului economic sau a agenţiei. Ne plângem că nu vin turişti. Păi cum să vină în condiţiile astea?", a spus preşedintele ANPC.
Marius Dunca a adăugat că, în urma verificărilor pe care le va face, va stabili dacă vina aparţine agenţiei de turism, pentru că nu a virat banii căte hotel la timp, sau dacă este vina operatorului economic, pentru că a vândut mai multe locuri de cazare decât dispune.
"Dacă agenţiile de turism au plăti la timp, iar turişii ajung şi nu au unde să se cazeze, operatorul economic este obligat să le ofere alternativă în aceleaşi condiţii pentru care ei au plătit sau în condiţii mai bune. În niciun caz, turiştii care au plătit cazare la trei stele nu vor putea fi cazaţi la două stele", a spus preşedintele ANPC.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe