Ancheta în cazul accidentului de tramvai de la Iaşi va mai dura cel puţin două săptămâni

Ancheta în cazul accidentului de tramvai de la Iaşi va mai dura cel puţin două săptămâni, susţin reprezentanţii regiei locale de transport, investigaţiile vizând nu doar expertiza tehnică a tramvaiului, ci şi dosarul de angajare al vatmanului.

Urmărește
2 afișări

Purtătorul de cuvânt al regiei ieşene de transport, Adrian Mihai, a declarat, miercuri, pentru corespondentul MEDIAFAX că ancheta în cazul accidentului de tramvai produs luni la Iaşi va mai dura cel puţin două săptămâni.

"Ancheta nu vizează doar expertiza tehnică a tramvaiului. Vor fi urmărite şi alte elemente, precum dosarul de angajare al vatmanului şi contractul său de muncă”, a spus Adrian Mihai.

În noaptea de marţi spre miercuri, tramvaiul implicat în accident a fost supus unor teste în panta unde s-a produs tragedia, acestea arătând că sistemul de frânare al mijlocului de transport funcţionează.

Tramvaiul a fost oprit de mai multe ori pe traseul Universitate-Fundaţie, iar de fiecare dată frânele au funcţionat, unul dintre teste fiind făcut la o viteză a vagonului de 55 de kilometri pe oră.

Radu Gaiginschi, profesor în cadrul Universităţii Tehnice "Gheorghe Asachi” din Iaşi, membru al comisiei de expertiză, a declarat că "vatmanul avea frâne în momentul impactului", el adăugând că înclină spre varianta unei erori umane.

Potrivit reprezentanţilor regiei locale de transport, membrii comisiei constituite în acest caz vor continua expertizarea tramvaiului şi se va apela inclusiv la specialişti elveţieni.

Reprezentanţii regiei mai susţin că în acest caz este exclusă ipoteza unei probleme legate de alimentarea cu energie electrică la momentul accidentului.

Purtătorul de cuvânt al regiei de transport, Adrian Mihai, a precizat că, potrivit registrului de evidenţă a dispeceratului energetic, luni, între orele 13.00 şi 15.00 nu figurează nicio problemă legată de alimentarea cu energie electrică.

"Nu a fost semnalată nicio problemă de acest gen în momentul în care s-a produs accidentul. Noi primim tensiune de la E.ON şi o trimitem apoi în reţea. Chiar şi în cazul în care tramvaiul ar fi rămas fără tensiune de alimentare la reţea, toate cele trei sisteme de frânare rămân în stare de funcţionare, pentru că pot acţiona în mod independent”, a declarat purtătorul de cuvânt al regiei ieşene.

Surse din rândul anchetatorilor susţin că, în cazul în care expertiza tehnică, precum şi celelalte verificări nu vor fi elocvente, ar putea fi luată în calcul şi efectuarea unei expertize criminalistice.

Aceleaşi surse au precizat că decizia va fi luată de către procurori, după ce vor primi raportul privind expertiza tehnică a mijlocului de transport.

Un accident s-a petrecut luni după-amiază, în jurul orei 14.00, în zona "Fundaţie", o zonă intens circulată din municipiul Iaşi, după ce un tramvai a intrat într-o coloană de maşini care erau oprite, pe linia de rulare a mijlocului de transport, la semafor.

Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri şi care cobora Copoul, a intrat în două maşini care aşteptau la semafor şi a acroşat alte trei autoturisme aflate pe banda de lângă trotuar, după care s-a oprit într-un autobuz care staţiona şi el la semafor.

În urma accidentului, o persoană a murit, rămânând prinsă într-o maşină, sub tramvai.

De asemenea, cinci persoane au fost rănite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfântul Spiridon", iar un bărbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie. Alte două persoane au ajuns la spital în urma accidentului, însă nu au necesitat internarea.

Pe numele vatmanului Cristi Diaconu, în vârstă de 35 de ani, a fost întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici