ANCOM a primit anul trecut peste 4.200 de reclamaţii de la utilizatori

În 2024, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit 4.123 de reclamaţii din partea utilizatorilor serviciilor de comunicaţii electronice şi poştale, 63% dintre acestea fiind legate de sectorul comunicaţiilor electronice şi 30% de serviciile poştale.

Urmărește
169 afișări
Imaginea articolului ANCOM a primit anul trecut peste 4.200 de reclamaţii de la utilizatori

ANCOM a primit anul trecut peste 4.200 de reclamaţii de la utilizatori

În sectorul comunicaţiilor electronice, o mare parte dintre reclamaţii au vizat portabilitatea numerelor (29% din totalul reclamaţiilor din acest domeniu), în special neprocesarea anulării portării. Alte nemulţumiri ale utilizatorilor au fost legate de încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor de comunicaţii electronice (10%), încheierea contractelor la distanţă (10%), gradul de acoperire cu servicii de telefonie şi internet mobile (8%) şi modificarea unilaterală a contractelor (7%).

Serviciul de roaming (6%) a fost un alt subiect reclamat de utilizatorii finali, în special cu referire la condiţiile de utilizare în Spaţiul Economic European.

Conform datelor Autorităţii, în anul 2024, Vodafone Romania S.A. a înregistrat cel mai mare număr de reclamaţii, respectiv 38% dintre cele referitoare la serviciile de comunicaţii electronice, fiind urmat de Orange România S.A. cu 26%, şi Digi Romania S.A., cu 16%. Telekom Mobile Communications S.A. a acumulat un procent de 7% din totalul reclamaţiilor privind serviciile de comunicaţii electronice.

„Aceste statistici reflectă un climat concurenţial activ pe piaţa serviciilor de comunicaţii electronice din România, unde toţi operatorii se confruntă cu provocări în satisfacerea cerinţelor utilizatorilor”, arată ANCOM într-un comunicat.

Din totalul reclamaţiilor primite de ANCOM pe parcursul anului trecut, 30% au vizat serviciile poştale, cu 6% mai multe decât în anul 2023, în contextul în care tot mai multe persoane fac achiziţii online. Principalele probleme semnalate au fost nelivrarea trimiterilor poştale (31% din totalul reclamaţiilor privind acest sector), condiţiile de predare (16%), nerespectarea termenului de livrare (15%), deteriorarea trimiterilor poştale (13%), respectiv pierderea/furtul acestora (11%).

Pe baza numărului de reclamaţii privind serviciile poştale transmise către ANCOM, cei mai reclamaţi furnizori au fost Fan Courier, cu un procent de 31% din totalul reclamaţiilor privind serviciile poştale, urmat de Cargus (29%), Dynamic Parcel Distribution (12%) şi Delivery Solutions – Sameday (9%).

ANCOM a primit, în anul 2024, un număr de 79 de sesizări referitoare la serviciile digitale. Dintre acestea, 68 au avut ca obiect conţinutul ilegal online, iar 11 plângeri au vizat o posibilă nerespectare a Regulamentului privind serviciile digitale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici