Andronescu: E o problemă cu învăţământul din mediul rural. 37.000 elevi nu au luat nici 5 la evaluare

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, vineri, că există o problemă cu învăţământul din mediul rural, în conditiile în care sunt 56.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a care nu au reuşit să ia măcar nota 5.00 la examenul de evaluare, dintre aceştia 37.000 fiind din comune şi sate.

Urmărește
271 afișări
Imaginea articolului Andronescu: E o problemă cu învăţământul din mediul rural. 37.000 elevi nu au luat nici 5 la evaluare

Ecaterina Andronescu (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Potrivit ministrului Educaţiei, care s-a aflat, vineri, la Târgovişte, o cauză a rezultatelor negative este că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de şcoli, cele mai multe din mediul rural.

"Multe dintre aceste rezultate sunt datorate şi faptului că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de şcoli, majoritatea acestora din mediul rural. Asta înseamnă că şcoala s-a îndepărtat de domiciliu, nu au fost puse la dispoziţia elevilor microbuze şi, ca urmare, unui elev care parcurge cinci - şase sau uneori opt kilometri pe jos, dimineaţă, după-amiază, este greu să îi mai ceri performanţă şcolară. Aceşti copii nu au nicio vină că s-au născut în mediul rural.(...) Sunt 56.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a care nu au reuşit să ia măcar nota 5 la examenul de evaluare. Dintre aceştia, 37.000 sunt în mediul rural, ceea ce arată cât se poate de limpede că avem o problemă cu învăţământul din mediul rural, asupra căruia trebuie să ne orientăm atenţia, preocupările şi mai ales măsurile de remediere a acestor deficienţe", a declarat ministrul Ecaterina Andronescu, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgovişte.

În conferinţa de presă susţinută, vineri, la Târgovişte, ministrul Ecaterina Andronescu a abordat şi problemele învăţământului profesional şi al liceelor tehnologice, unde există "o mare problemă".

"Dacă ne-am uita la rezultatele de la bacalaureat şi acolo concluzia este surprinzătoare şi nemulţumitoare.Şi anume şcoala românească, şcoala liceală s-a polarizat excesiv. Pe de o parte sunt liceele teoretice, care adună cei mai buni elevi, care promovează examenul de bacalaureat într-o proporţie de peste 85% şi la polul celălalt se plasează liceele tehnologice, unde promovarea este, în medie, de 25%. De aici, concluzia că avem o mare problemă în ceea ce priveşte învăţământul profesional, cel din liceele tehnologice. De aceea, anul acesta ne vom concentra spre regândirea învăţământului tehnologic şi la adaptarea lui la cererea pieţei muncii", a mai precizat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Ecaterina Andronescu a vizitat, vineri, mai multe unităţi şcolare din Dâmboviţa, grădiniţa şi şcoala Fântânele-Cojasca, grădiniţa Dâmbovicioara-Braniştea, şcoala cu clasele I-VIII Cazaci - Nucet, liceul Voineşti, grădiniţa Creţuleşti - Mătăsaru şi la şcoala Româneşti-Potlogi, a participat la o şedinţă cu directori de şcoli şi conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean şi s-a întâlnit cu conducerea Universităţii "Valahia" din Targoviste.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici