- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (24.08.2015, 20:09)
- Livia Ispas
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Angajaţii ROMATSA vor să intre în grevă generală din 1 septembrie. Discuţiile sindicaliştilor la Ministerul Transporturilor, fără rezultat
Controlorii de trafic aerian ROMATSA au anunţat luni că vor intra în grevă generală din 1 septembrie, dacă cele 14 revendicări pe care le au nu vor fi soluţionate, ei susţinând că problemele lor sunt "de viaţă şi de moarte" şi privesc siguranţa călătorilor. Discuţiile între sindicaliştii de la ROMATSA la ministrul Transporturilor, Iulian Matache, s-au finalizat fără rezultat.
Urmărește
3556 afișări
ROMATSA vrea să intre în grevă generală din 1 septembrie (Imagine: Dragos Savu/Mediafax Foto)
UPDATE Discuţiile între sindicaliştii de la ROMATSA la ministrul Transporturilor, Iulian Matache, s-au finalizat fără rezultat, sindicaliştii afirmând că nu se mai poate negocia şi cerând sprijinul societăţii civile pentru a intra în grevă generală din 1 septembrie.
Ulterior ei au avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Iulian Matache.
La ieşirea din sediul Ministerului Transporturilor, Gabriel Tudorache, unul dintre liderii sindicaliştilor din Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), a spus, la ieşirea de la MT, că nu mai există altă soluţie decât să ceară sprijinul societăţii civile, pentru că se luptă cu "un sistem bolnăvicios".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
"Este imposibil şi nu mai avem încredere să putem să mai negociem, reiterând inclusiv faptul că toate înţelegerile pe care le-am avut cu domnul ministru aici de faţă, cu directorul celălalt general Cârnu (Fănică Cârnu, directorul general adjunct al ROMATSA, n.r.), nu s-a ţinut cont de el, în această măsură nu avem niciun fel de posibilitate sau de încredere, de faţă cu domnul ministru, domnul Stanciu (Aurel Stanciu, directorul ROMATSA, n.r.) afirmând «Da' ce am fost eu aici? Nu am făcut eu acest lucru»".
El a mai spus că sindicaliştii solicită "decăpuşarea", "depolitizarea" şi "demilitarizarea" ROMATSA.
Un alt reprezentant al sindicaliştilor din ROMATSA, Alecu Florin Diaconu, a spus la rândul său că, încă o dată, se observă "că nu se înţelege care-i situaţia la Romatsa, că nu se înţelege unde e conflictul, că nu se înţelege că există instrumentele pentru a rezolva problema".
"Trebuie să spun că domnul ministru Iulian Matache avea astăzi toate instrumentele necesare după câte încălcări de legi s-au întâmplat, după toate dovezile pe care le avea pe masă, după tot ce s-a întâmplat în zilele acestea, după ce se vede că managementul ROMATSA a pierdut efectiv frâiele, dacă vă gândiţi despre cine vorbim. Vorbim despre o instituţe în care stresul poate crea moştri. Gândiţi-vă că aici este o problemă de viaţă şi moarte, gândiţi-vă că vorbim de pasageri care zboară şi care ar putea în orice clipă să păţească ceva dacă vreun controlor de trafic aerian are un pic mintea rătăcită din cauza acestui stres sau acestui conflict", a spus Diaconu.
El a mai declarat că, din cauza condiţiilor de muncă, există victime în rândul controlorilor de trafic aerian: oameni care au murit în ultimele luni, care au fost ridicaţi de la dirijare după ce li s-a făcut rău sau cărora le-a fost retrasă licenţa.
UPDATE Gabriel Tudorache, unul dintre liderii sindicaliştilor din Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian, a anunţat, luni, că a fost trimisă la ministrul Transporturilor, Iulian Matache, la Consiliul de Administraţie şi la conducerea ROMATSA notificare privind declararea grevei generale în toate unităţile ROMATSA, începând cu 1 septembrie, ora 11.00.
"Vom proceda la declanşarea grevei, dacă până în acel moment organele statului abilitate nu vor reuşi să revolve problemele pe care le avem la ROMATSA. Şi pot să vă spun că sunt probleme de viaţă şi de moarte de la ROMATSA, deci nu este vorba de bani, nu e vorba de absolut nimic, ci chiar de viaţă şi de moarte, de siguranţa pasagerilor, de siguranţa salariaţilor ROMATSA", a spus Tudorache.
Liderul sindical a subliniat că dacă se ajunge la grevă generală la ROMATSA, impactul va fi "catastrofal", petnru că nu va fi pentru două ore, ci va fi generală şi se va opri total activitatea controlorilor de trafic aerian din toate unităţile.
"Dacă până în acel moment nu se găsesc soluţiile şi organele statului nu iau absolut nicio măsură, cum nu au făcut până azi, deşi avem numeroase plângeri făcute atât la DNA, atât la Parlament, la Senat, la preşedinte, la Camera Deputaţilor, deci nimeni nu ne ia în seamă, la Curtea de Conturi şi aşa mai departe. Avem un număr de peste 20 de procese pe care le-am intentat acestei conduceri ilegale. În mod cert, dacă până atunci nu se rezolvă lucrurile, vom declanşa greva generală, impactul va fi, din punctul nostru de vedere, catastrofal, având în vedere faptul că nu o să dureze doar două ore, ci este o grevă generală totală", a mai spus Gabriel Tudorache.
Liderul sindical a afirmat că, în jurul orelor 14.00, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, îi aşteaptă pe reprezentanţii sindicaliştilor ROMATSA.
"Trebuie să intrăm în legalitate. Un contract colectiv de muncă, aşa cum încearcă de luni de zile să îl semnăm, nu îl vom semna niciodată. Nu cred că cineva în ţara asta îşi riscă propria libertate pentru a semna nişte documente ilegale", a completat Tudorache.
El a reiterat că directorul Aurel Stanciu a fost numit în mod ilegal la conducerea ROMATSA.
"Directorul a fost numit total ilegal, nu a dat niciun concurs. A fost un examen el cu el. Au fost şi alţi directori din ROMATSA care şi-au depus dosarele, dar au fost făcuţi să şi le retragă. La fel s-a întâmplat şi cu acel domn general Stoicescu. Ei ne spun că suntem indivizi comunistoizi, păi noi nici n-am apucat să fim comunişti, în timp ce toate gradele şi le-au luat numai cu sprijinul comuniştilor şi al securiştilor. El a ajuns director de căutare şi salvare. Una dintre saricinile pe care le-a avut a fost modernizarea acestui sistem de căutare şi salvare după evenimentele din Apuseni. Puteţi vedea că nu s-a făcut nimic, în afara unei direcţii. Au angajat purtător de cuvânt pentru aceste evenimente, dar l-aţi văzut undeva pe post cu ocazia tragicului eveniment cu planorul?", a mai spus Tudorache.
La rândul său, un alt reprezentant al sindicaliştilor din ROMATSA, Alecu Florin Diaconu, susţine că o eventuală grevă nu are legătură cu salariile din sistem.
"Suntem terorizaţi psihic de acest domn director, înconjurat de conducerea care îl ajută să încalce legile, să facă abuzuri de nouă luni încoace. Greva generală este strict pentru cele 14 revendicări. Faptul că astăzi un grup de peste 300 de colegi l-a aşteptat şi i-a cerut demisia este pentru modul abuziv în care a continuat după greva de avertisment. Au trecut peste 30 de zile de atunci, iar domnul director încearcă să aducă acest conflict acolo unde noi nu ne dorim. Nu ne dorim grevă generală", a subliniat Diaconu.
Angajaţii ROMATSA îl acuză pe directorul Aurel Stanciu că nu a respectat nimic din ceea ce sindicaliştii au stabilit, în scris, cu Ministerul Transporturilor şi sunt nemulţumiţi de faptul că nici ministrul Iulian Matache nu reacţionează.
Liderul sindical Gabriel Tudorache anunţa, săptămâna trecută, că ar putea fi declanşată greva generală la ROMATSA, el declarând atunci, pentru MEDIAFAX că tuturor reprezentanţilor sindicatului le-a fost diminuat salariul cu o treime, în mod abuziv.
Negocieri ale sindicatelor cu reprezentanţii ROMATSA şi cu cei ai Ministerului Transporturilor au avut loc în luna iulie, la discuţii fiind prezent atunci şi ministrul Transporturilor, Iulian Matache.
În 15 iulie, sindicaliştii ROMATSA au fost în grevă de avertisment, timp de două ore, perioadă în care a fost asigurat doar 33,3% din traficul aerian al unei zile obişnuite.
Aceştia au 14 revendicări pe care le solicită în noul contract colectiv de muncă. Printre altele, ei cer pensionarea la 55 de ani şi introducerea unui articol prin care, după această vârstă, un controlor de trafic să aibă posibilitatea să fie trecut pe un alt post în ROMATSA pe măsura pregătirii lui, în speţă la o direcţie operaţională sau de siguranţă.
Directorul general al ROMATSA, Aurel Stanciu, spunea atunci că sindicatele au avut o poziţie inflexibilă privind solicitările angajaţilor şi că unele dintre acestea "exced prevederile legale".
ROMATSA - Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian are în prezent 1.530 de angajaţi. Între 2.500 şi 3.000 de aeronave tranzitează, în fiecare zi, teritoriul României.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe