Cu o subvenţie de 1 miliard de lei şi cu un buget de 1,2 – 1,3 milioane de lei pentru STB, Administraţia Capitalei nu reuşeşte să ofere condiţii de siguranţă şoferilor şi pasagerilor care aleg transportul public.
Nicuşor Dan, candidat la Primăria Capitalei, spune că în vechiului parc auto al STB nu s-au făcut lucrările de mentenanţă, astfel că au fost necesare improvizaţii. Tot aici se adaugă lipsa aerului condiţionat şi faptul că nu s-a făcut nici o modernizare pe şinele de tramvai şi pe reţeaua electrică a troleibuzelor.
În ceea ce priveşte noua flotă a STB, lictaţia din fonduri europene este total blocată. Licitaţia din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu a ajuns, totuşi, la un rezultat. Este vorba despre achiziţia a 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hybrid, însă şi aici sunt probleme, întrucât autobuzele sunt mai mult diesel decât electrice.
În 2017, Primăria Capitalei a cumpărat 400 de autobuze turceşti. Pe măsură ce au fost puse în trafic, autobuzele Otokar au avut tot felul de probleme tehnice, de la uşi care nu se deschideau, până la conducte de apă fierbinte care s-au spart la picioarele pasagerilor.
În prezent, parcul auto circualant al STB include apoximativ 1.080 autobuze, 181 troleibuze şi 280 tramvaie.
Nicuşor Dan, candidat la primăria Capitalei: Pe noua flotă, bani europeni nu am luat deloc. Pe autobuze electrice nu s-a făcut nici asta, pentru că nu au reuşit să facă un caiet de sarcini care să atragă oferta în serios la licitaţie.
Valer Ciobănescu, sindicalist STB: Ce s-a întâmplat acum că nu au mai putut muşamaliza acest lucru, se întâmpla mai mereu. Suntem într-un continuu pericol atât timp cât avem un management defectuos.