ANOSR: Abandonul universitar face în continuare ravagii în rândul studenţilor. Subfinanţarea învăţământului superior cea mai mare problemă a sistemului din Educaţie

Abandonul universitar face, în continuare, ravagii în rândul studenţilor, subfinanţarea învăţământului superior rămânând cea mai mare problemă a sistemului din educaţie, afirmă Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România, cu ocazia începutului unui nou an universitar.

Urmărește
1716 afișări
Imaginea articolului ANOSR: Abandonul universitar face în continuare ravagii în rândul studenţilor. Subfinanţarea învăţământului superior cea mai mare problemă a sistemului din Educaţie

ANOSR: Abandonul universitar face în continuare ravagii în rândul studenţilor. Subfinanţarea învăţământului superior cea mai mare problemă a sistemului din Educaţie

Potrivit unui comunicat de presă, alianţa face apel la soluţionarea unor „probleme cronice” ale învăţământului superior, care afectează atât calitatea vieţii de student, cât şi a studiilor pe care aceştia le fac.

„Subfinanţarea învăţământului superior rămâne probabil cea mai mare problemă a sistemului din educaţie, alocarea procentului de 6% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru Educaţie fiind în continuare o fata morgana. De-a lungul anilor, ANOSR a iniţiat demersuri şi a cerut în nenumărate rânduri acest lucru, fără însă ca acest deziderat să se concretizeze”, conform sursei citate.

Reprezentanţii studenţilor mai spun că o altă problemă cu care se confruntă sistemul de învăţământ superior este abandonul universitar.

„Cele mai recente date ne arată faptul mai mult de un sfert dintre studenţii admişi la programele de studiu de licenţă şi de master nu îşi finalizează studiile. Enorm, în contextul în care România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană prin prisma procentului de absolvenţi de învăţământ superior în rândul populaţiei. Centrele de consiliere şi orientare în carieră, cele care ar putea contribui decisiv la această problemă sunt subfinanţate şi au un deficit de personal. În medie, un consilier asigură astfel de programe pentru 3448,88 studenţi. La toate acestea, se alătură şi implicarea studenţilor în procesul de asigurare şi evaluare a calităţii în învăţământul superior este, care este în continuare deficitară, opinia acestora fiind marginală în procesul de actualizare a planurilor de învăţământ, respectiv în cel de evaluare a prestaţiei cadrelor didactice, proces ce rămâne eminamente netransparent”, conform sursie menţionate.

Totuşi, unul dintre cele mai apăsătoare aspecte negative, menţionează ANOSR, este dat de problema calităţii scăzute a majorităţii unităţilor de cazare şi, implicit, numărul de cereri acceptate foarte scăzut, posibilitatea de acoperire a cererilor fiind doar pentru 23,19% (107.682 locuri) din cei 464.149 de studenţi.

„În vederea îmbunătăţirii condiţiilor din cămine, dar şi a măririi numărului de locuri, ANOSR a lansat săptămâna trecută campania „Casă, nu doar cămin”, prin care se solicită dublarea subvenţiei cămine-cantine. Prin prezentarea situaţiei actuale, campania are menirea de a sensibiliza opinia publică şi de a determina decidenţii să acţioneze în vederea ameliorării semnificative a condiţiilor din unităţile de cazare studenţeşti”, menţionează alianţa.

Sursa precizată mai arată că au început demersuri pentru construcţia a şase din cele 30 de cămine studenţeşti, promise de Ministerul Educaţiei Naţionale.

„Acestea se realizează totuşi în contextul în care un cămin studenţesc se construieşte în medie în şapte ani şi 201 de zile”, conform ANOSR.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici