- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.07.2015, 18:34)
- Laura Mitran
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANPC: 45 de persoane au plătit câte 2.000 euro pentru sejururi în Tenerife de care nu au beneficiat
Un număr de 45 de persoane au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) - Comisariatul Timiş faptul că au contractat pachete turistice de aproximativ 2.000 de euro în Tenerife de la o agenţie din Jimbolia, fără a mai beneficia de aceste servicii.
Urmărește
214 afișări
ANPC: 45 de persoane au plătit câte 2.000 euro pentru sejururi în Tenerife de care nu au beneficiat (Imagine: HEPTA)
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Timiş a înregistrat 45 de reclamaţii privind serviciile oferite de o agenţie care vinde pachete turistice în Tenerife, potrivit ANPC.
Reclamanţii, din toată ţara, au încheiat online contracte cu agenţia, valoarea fiecărui pachet fiind de aproximativ 2.000 de euro.
Ulterior, cei care au contractat pachete au fost informaţi că zborurile le sunt anulate şi nu au mai putut contacta agenţia de turism şi, în unele cazuri, nici operatorul de zbor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
CJPC Timiş a transmis o invitaţie agenţiei prin care a fost solicitată dovada achitării charter-ului, aceasta neputând fi prezentată. Mai mult, agenţia a solicitat companiei aeriene anularea a nouă dintre cele 15 zboruri contractate.
Dacă se face dovada achitării charter-ului către compania aeriană atunci reclamaţiile vor fi redirecţionate redirecţiona către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. În caz contrar, ele vor fi redirecţionate către Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) Timiş.
"ANPC a făcut demersuri solicitând informaţii edificatoare. Vrem să vedem a cui este vina, a operatorului din turism sau a companiei aeriene. Controlul este în plină desfăşurare, iar după finalizare, în funcţie de stabilirea vinovatului ne vom îndrepta ori către Poliţie prin Serviciul de Investigare a Fraudelor, ori către Centrul European al Consumatorilor ECC Net. Sancţiunile vor fi maxime şi întreprindem demersuri pentru a ajuta consumatorii fie de a-şi face vacanţa aşa cum au plănuit, fie de a-şi recupera banii", spune preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.
ANPC îi sfătuieşte pe consumatorii care contractează servicii turistice să verifice dacă agenţia are poliţă de asigurare în caz de insolvenţă, să consulte cu atenţie contractul, în special datele legate de unitatea de cazare şi categorisirea acesteia, detalii legate de mese, mijloace de transport, cuantum avans şi alte termene de plata, să verifice oferta agenţiei, atât online, cât şi în cataloage, şi dacă aceasta corespunde cu realitatea.
Totodată consumatorii ar trebui să fie atenţi în cazul unui preţ suspect de mic.
Ei ar trebui să se asigure că agenţia a întocmit toate documentele legate de achiziţionarea unui serviciu (voucher-ul în cazul serviciilor turistice, biletul de transport în cazul serviciilor de transport, asigurare pentru pachetele de servicii turistice, factură, chitanţă sau foaie de vărsământ de la bancă sau extras de cont) din care să rezulte că sunt beneficiarii serviciului respectiv.
În situaţia în care, la momentul achiziţionării serviciilor, agenţia nu îşi asumă responsabilitatea scrisă (asigurare storno, precontract) asupra imposibilităţii din partea consumatorului de a mai beneficia de serviciul respectiv (pentru un motiv personal întemeiat justificat în baza unui document), consumatorul se poate adresa printr-o reclamaţie scrisă în primul rând către agenţia de turism de la care a achiziţionat serviciul. Dacă problema nu se remediază se poate adresa ANPC sau CJPC.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe