ANPC: Posibilă practică comercială înşelătoare în cazul apei calde. Amenda - până la 50.000 de lei

Preşedintele ANPC Marius Dunca a declarat pentru MEDIAFAX că autoritatea verifică dacă lipsa apei calde în mai multe sectoare din Capitală, la sfârşitul săptămânii trecute, a fost o practică comercială incorectă, iar cel care se face vinovat riscă o amendă între 5.000 şi 50.000 de lei.

Urmărește
516 afișări
Imaginea articolului ANPC: Posibilă practică comercială înşelătoare în cazul apei calde. Amenda - până la 50.000 de lei

ANPC: Posibilă practică comercială înşelătoare în cazul apei calde. Amenda - până la 50.000 de lei (Imagine: Shutterstock)

Dunca a explicat că, prin nefurnizarea apei calde, la temperatura prevăzută în contractele între RADET şi asociaţiile de proprietari, respectiv de 55 - 60 de grade Celsius, a fost încălcată o clauză contractuală, iar consumatorii trebuiau să fie informaţi.

Conform legii, responsabilul riscă o amendă între 5.000 şi 50.000 de lei. Totodată, s-ar putea stabili plata unor compensaţii către consumatori, care plătesc pentru un serviciu pe care nu l-au primit, a spus Dunca.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a mai spus că instituţia a primit numeroase reclamaţii privind lipsa apei calde la sfârşitul săptămânii trecute.

Astfel, pe lângă sesizarea înaintată de Primăria Sectorului 4, susţinută de numeroase asociaţii de proprietari, au mai fost făcute aproximativ 100 de reclamaţii direct de bucureşteni.

Primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a anunţat luni că a formulat o sesizare la ANPC privind problema apei calde, în care susţine că RADET a încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, iar consumatorii vor fi nevoiţi să achite un serviciu de care nu au beneficiat.

Bucureştenii din sectoarele 2, 3, 4 şi 5 nu au mai avut apă caldă din 2 octombrie până în seara zilei de 5 octombrie. Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) a anunţat pe site, pe 4 octombrie, că a fost nevoită să reducă temperatura apei calde, în sectoarele 2, 3, 4 şi 5, din cauza reducerii presiunii şi cantităţii de gaze livrate către ELCEN.

ELCEN, furnizorul RADET, a explicat că apa caldă nu a mai fost livrată la temperaturile obişnuite în urma reducerii cantităţii de gaze primite de la Distrigaz.

Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată către ELCEN, din cauza unei datorii de 88,86 de milioane de lei, Distrigaz anunţând pe 4 octombrie că a reluat furnizarea la parametri normali.

Distrigaz a mai anunţat, luni, că măsura limitării serviciului de distribuţie a gazelor naturale a fost comunicată încă din 2 septembrie tuturor instituţiilor responsabile şi că, după instituirea măsurii, presiunea permitea asigurarea apei calde.

ELCEN a precizat că a acumulat datorii în valoare de 88 de milioane de lei către Distrigaz, în timp ce are de recuperat de la RADET aproximativ 2,5 miliarde de lei, fără a mai calcula şi penalităţile, pentru energia termică livrată şi neplatită în perioada noiembrie 2012 - septembrie 2014.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici