Anunţ oficial de la CFR Călători: care a fost întârzierea medie pe tren în 2023

  • Numărul călătorilor transportaţi anul trecut de către CFR Călători a crescut cu aproape 5% faţă de anul 2022, susţine CFR.
  • Parcursul călătorilor, anul trecut, a fost cu 5,8 % mai mare decât în anul 2022.
  • Întârzierea medie pe tren a fost de circa 8 minute.
Urmărește
982 afișări
Imaginea articolului Anunţ oficial de la CFR Călători: care a fost întârzierea medie pe tren în 2023

Anunţ oficial de la CFR Călători: care a fost întârzierea medie pe tren în 2023

În anul 2023, volumul serviciilor oferite (trenuri circulate medie/zi) a înregistrat o creştere cu 4,7% faţă de anul 2022. Numărul călătorilor transportaţi în anul 2023 a crescut cu aprox. 5% faţă de anul 2022, iar parcursul călătorilor (exprimat în călători km), în anul 2023 a fost cu 5,8 % mai mare decât în anul 2022, transmite CFR Călători.

După o pauză de 8 ani, o dată cu intrarea în vigoare a planului de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice au permis acest serviciu. Astfel, au fost proiectate pentru circulaţia în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe următoarele rute: Bucureşti Nord – Cluj Napoca şi retur; Bucureşti Nord – Constanţa şi retur; Braşov - Constanţa şi retur; Bucureşti Nord – Suceava şi retur; Paşcani – Iaşi şi retur; Bucureşti Nord – Arad şi retur; Teiuş – Arad şi retur.

CFR Călători arată că a lucrat permanent la extinderea serviciilor oferite, a îmbunătăţit produsele şi serviciile, a oferit posibilitatea cumpărării online a abonamentelor lunare şi săptămânale, după care pasagerii au avut posibilitatea de a opta pentru emiterea ofertei “Card TrenPlus” în format digital, pe suport tip card.

În plus, în luna decembrie 2023, CFR Călători a semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului de investiţii ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori şi modernizarea a 139 vagoane de călători”.

În anul 2023, parcul activ de material rulant al CFR Călători aflat în circulaţie, a fost de aproximativ 1450 unităţi (450 de locomotive şi automotoare şi 1000 de vagoane).

CFR Călători va putea realiza un serviciu public feroviar de pasageri care să răspundă în totalitate cerinţelor, (îndreptăţite de altfel, ale călătorilor), doar în condiţiile în care acestui domeniu de activitate i se vor aloca resursele financiare necesare, adică 2.800,000 mii. lei, acum, acesta fiind subcompensat. Şi asigurarea anuală a unei compensaţii la valoarea reală conform legislaţiei în vigoare.

Materialul rulant al companiei este vechi (ultimele 603 vagoane intrate în parcul CFR Călători, au fost achiziţionate în perioada 1998 – 2011), şi este insuficient pentru cererea actuală de piaţă, fiind necesare în plus aproximativ 800 de unităţi şi 250 de rame electrice.

Peste 85% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie (în medie 1100 trenuri/zi) ajung la destinaţie fără întârzieri, adaugă sursa citată.

În ceea ce priveşte cauzele care conduc la întârzieri ale trenurilor, acestea sunt uneori cauze care nu ţin de CFR Călători, precum vremea nefavorabilă, căderi de copaci, lipsă tensiune în linia de contact, temperaturi ridicate în şină, lucrări la infrastructura feroviară, sosiri cu întârziere ale trenurilor internaţionale la frontieră şi necesitatea preluării şi asigurării conexiunilor la trenuri în trafic intern, etc. dar şi cauze precum defectări ale materialului rulant aparţinând CFR Călători.

În anul 2023, întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 8 minute, din care 1 minut şi 7 secunde reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de CFR Călători.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici