- Home
- Social
- (18.11.2021, 19:19)
- Giorgiana Amarie
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Apar tot mai multe teorii conspiraţionale privind schimbările climatice. Cine se află în spatele lor
- Grupurile conspiraţioniste promovează din ce în ce mai mult dezinformarea în privinţa schimbărilor climatice
- În perioada conferinţei COP26, dezinformarea în online a crescut
- Pe Facebook au fost găsite 113 reclame care neagă problema schimbărilor climatice
Urmărește
12242 afișări
Sursa foto: profimedia
Grupurile consipraţioniste încearcă să submineze eforturile de a ţine pandemia sub control şi promovează dezinformarea în privinţa schimbărilor climatice.
Una dintre cele mai comune conspiraţii este revendicarea unui viitor lockdown climatic, în care ţările vor fi blocate pentru perioade lungi de timp pentru a îndeplini obiectivele privind schimbările climatice.
Alte teorii susţin că un grup bogat şi puternic foloseşte politica privind schimbările climatice pentru a controla şi dăuna publicului larg, iar celebrităţi ca Gary Lineker şi Joanna Lumley ar fi angajate pentru a dezinforma oamenii, relatează Sky News.
"Teoriile conspiraţiei pot afecta atitudinile, intenţiile şi comportamentele oamenilor", susţine Karen Douglas, profesor de psihologie socială la Universitatea din Kent.
Mai multe videoclipuri pe tema unui lockdown climatic au devenit virale pe TikTok şi Telegram, iar ulterior, au fost create grupuri care au peste 13.000 de membri, cei mai mulţii fiind din Marea Britanie.
Conspiraţiile nu au loc numai în online, însă. Publicaţia The Light, împotriva vaccinului COVID-19 a publicat articole despre schimbările climatice intitulate Urgenţa climatică sau Noi cercetări provoacă naţiunea în privinţa schimbărilor climatice.
Specialiştii în psihologie subliniază că acest tip de conspiraţii îi încurajează pe oameni să nu se vaccineze, ceea ce duce la mai multe îmbolnăviri şi un număr crescut de decese.
Toate aceste conspiraţii au apărut pe durata conferinţei COP26, iar indicele global de dezinformare arată că de fiecare dată când a fost făcut un anunţ în perioada evenimentului, s-a remarcat o creştere a cantităţii de dezinformare distribuită online.
În plus, în acest an, Stop Funding Heat a găsit 113 reclame pe Facebook cu mesaje de genul "schimbările climatice sunt o farsă". Se estimează că pentru aceste reclame s-au cheltuit între 50.000 şi 65.000 de euro.
Şi nu doar reclamele înşelătoare sunt problema. Potrivit unui alt studiu, 2,6 miliarde de dolari sunt cheltuiţi într-un an de companiile care fac publicitate pe site-uri web care au tendinţa să dezinformeze pe mai multe subiecte, inclusiv pe schimbările climatice.
În urma fake news-urilor privind acest subiect, CAN alături de 250 de participanţi şi grupuri ca vaaz, WWF şi Centrul pentru Combaterea Urii Digitale, au scris o scrisoare deschisă către ONU, solicitând măsuri privind dezinformarea climatică.
Scrisoarea deschisă invită liderii mondiali şi platformele de comunicare socială să adopte o definiţie clară a dezinformării şi dezinformării climatice, astfel încât problema să poată fi identificată şi abordată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Netanyahu plănuieşte să-i concedieze şi pe şefii IDF şi Shin Bet - surse
-
Noul ministru al Apărării din Israel are origini româneşti. Cine este Israel Katz
-
Protestatarii încep să se adune la Ierusalim şi Tel Aviv după ce Gallant a fost demis
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Greșesc sau nu sondajele americane? Care sunt cele 3 scenarii în care ar putea câștiga Kamala Harris alegerile din SUA
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Rezultatele din șapte state swing vor decide Președintele SUA. Republicanii susțin că Trump va lua Pennsylvania, care are cele mai multe voturi electorale
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a ales de averea Ronei Hartner. Motivul pentru care fiica ei nu a primit o moștenire prea mare
CANCAN.RO
„Eu sunt Ilinca”. Soția lui George Simion anunță o surpriză editorială în podcast-ul lui Codin Maticiuc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe