Ponderea globală a VE în vânzările globale de vehicule uşoare a fost de 8,3 %, comparativ cu 4,2 % în 2020. Maşinile cu baterie au reprezentat 71 % din vânzările totale de EV-uri, iar vehiculele hibrid reîncărcabile 29%.
Piaţa auto globală s-a îmbunătăţit cu doar 4,7% faţă de anul de criză 2020. La fel ca în 2020, vehiculele electrice au rezistat scăderii cererii şi ofertei de automobile.
Rata de creştere remarcabilă de 108% de la an la an trebuie privită în raport cu volumul scăzut din 2020. Afectate de reglementări şi de COVID-19, vânzările globale de VE din 2019 şi 2020 au fost sub tendinţa pe termen lung, iar în 2021 au revenit. În timp ce creşterea y/y pare extremă, volumul din 2021 este de fapt corect.
Tesla a avut partea sa de contribuţie, conducând clasamentul cu 936 000 de livrări, cu 436 000 mai mult decât în 2020. Model-3 a ajuns la 501 000 de unităţi şi a devenit al doilea cel mai vândut model de dimensiuni medii după Toyota Camry.
Grupul Volkswagen a rămas pe locul 2, iar constructorul chinez BYD a urcat 4 poziţii până pe locul 3. BYD a livrat aproape 600 000 de unităţi (fără autobuze), cu peste 400 000 mai multe decât în 2020.