Aproape 15 la sută dintre accidentele din 2010 au implicat motociclişti şi mopedişti

Aproape 15 la sută din accidentele rutiere produse în 2010 în România au implicat motociclişti şi mopedişti, iar peste jumătate dintre acestea s-au petrecut din vina celor ce conduceau respectivele autovehicule, a spus joi adjunctul şefului Direcţiei Rutiere din IGPR, Marian Motoc.

Urmărește
159 afișări
Imaginea articolului Aproape 15 la sută dintre accidentele din 2010 au implicat motociclişti şi mopedişti

Aproape 15 la sută dintre accidentele din 2010 au implicat motociclişti şi mopedişti (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Marian Motoc a vorbit, joi, într-o conferinţă organizată în cadrul programului "Împarte Drumul", susţinut de Suzuki România, dedicat creşterii gradului de siguranţă rutieră al conducătorilor de motociclete, mopede sau biciclete, precum şi promovării unei conduite responsabile.

Motoc a spus că numărul accidentelor grave implicând motociclete sau mopede a scăzut în 2010. Peste jumătate din acestea, însă, s-au produs din vina conducătorilor de vehicule pe două roţi, iar în urma tuturor incidentelor peste 200 de persoane au murit şi aproape 1.300 au fost rănite.

Cauzele cele mai frecvente sunt viteza prea mare, conducerea imprudentă a autovehiculelor şi nerespectarea distanţei în trafic.

Potrivit lui Motoc, perioada în care motocicliştii şi mopediştii ies cel mai des pe străzi este aprilie-octombrie, când le sunt favorabile condiţiile meteo.

Datele centralizate la nivelul spitalelor arată că, în această perioadă, numărul pacienţilor răniţi în astfel de accidente reprezintă 15-20 la sută din toată patologia traumatică gravă. De asemenea, accidentele în care sunt implicate vehicule pe două roţi dau cea mai gravă patologie traumatică, pentru că mijloacele de protecţie ale conducătorilor de motociclete sunt mult mai limitate.

Comisarul şef Costin Tătuc de la Direcţia Rutieră, prezent la conferinţă, a explicat care sunt vulnerabilităţile principale ale motocicletelor şi mopedelor. Acestea sunt echilibrul precar, sensibilitatea faţă de condiţiile meteo, protecţia limitată a sistemelor şi echipamentelor de siguranţă, starea proastă a drumurilor, înclinaţia spre viteză excesivă a şoferilor şi, nu în ultimul rând, carenţele de educaţie rutieră ale automobiliştilor şi pietonilor.

Problema principală identificată de participanţii la conferinţă este ostilitatea dintre motociclişti şi şoferii de autoturisme, provenită din lipsa unei educaţii care să asigure "convieţuirea" în siguranţă a acestora. Acest fenomen duce la şicanări în trafic, iar acestea, la rândul lor, duc la accidente rutiere în care cel mai afectaţi sunt motocicliştii.

La conferinţă au participat şi vorbit despre pasiunea pentru motociclete, dar şi despre pericolele din trafic, jurnalistul Adelin Petrişor, actorul Vladimir Drăghia şi realizatorul de emisiuni de profil Cătălin Şoloc.

Campania "Împarte Drumul" a fost demarată în 14 ianuarie 2011 şi se va încheia la 1 noiembrie, în acest interval desfăşurându-se acţiuni şi întâlniri cu motocicliştii în Bucureşti şi toate judeţele ţării.

De asemenea, pe canalele media va fi difuzat un clip al campaniei, cetăţenii vor primi pliante, iar în oraşe vor fi expuse afişe de promovare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici