- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit decizia privind şomajul tehnic
Cei aproximativ 7000 de angajaţi ai CFR Marfă au primit, vineri dimineaţă, decizia privind şomajul tehnic pentru 3 luni, astfel că cei mai mulţi feroviari vor intra în şomaj tehnic de la Regionala Craiova, iar cei mai puţini de la Regionala Iaşi.
Angajaţii CFR Marfă au primit decizia privind şomajul tehnic (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Directorul CFR Marfă, Călin Graţian, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, că din aproximativ 40 la sută din angajaţii CFR Marfă cei mai mulţi vor intra în şomaj tehnic de la Regionala Craiova, care are aproximativ 3000 de angajaţi şi cei mai puţini de la Regionala Iaşi, unde sunt aproximativ 1.300 de salariaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Deputat PSD: Propunem zero impozit pe venit pentru tinerii sub 26 de ani
-
Alegeri SUA 2024. Ce plan au democraţii dacă Donald Trump îşi va declara prematur victoria
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
Cei 7.000 de salariaţi din 17.500 vor primi pe parcursul acestor trei luni 75 la sută din salariul de bază corespunzător locului de muncă, a declarat, marţi, la finalul discuţiilor cu sindicatele feroviarilor, directorul CFR Marfă, Călin Graţian.
Directorul CFR Marfă a precizat că va fi analizată activitatea în fiecare regională, exemplificând prin faptul că dacă într-o staţie nu există activitate poate pleca 80 la sută din personal în şomaj tehnic, iar în alte staţii unde este o activitate mai intensă vor intra în şomaj tehnic mai puţini angajaţi.
"Această măsură înseamnă o reducere a fondului de salarii cu aproximativ 25 la sută, iar corelată cu alte măsuri reprezintă 32-33 la sută reducere. În şomaj tehnic vor pleca salariaţi inclusiv din Centralul CFR Marfă şi personal TESA", a spus Graţian.
La rândul său, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că sindicatele sunt de acord în principiu cu această soluţie de moment, dar consideră că nu este una bună pe termen lung, astfel că urmează în perioada următoare alte întâlniri pentru analizarea propunerilor avansate de sindicate încă de la începutul anului.
Liderul sindical a spus că a solicitat deja o întâlnire cu conducerea Ministerului Muncii şi va cere încă o întâlnire cu reprezentanţii conducerii Ministerului de Finanţe pentru a găsi soluţii din punct de vedere politic.
Acesta a spus că reprezentanţii administraţiei şi cei ai salariaţilor au semnat marţi un act adiţional la contractul de muncă pentru ca măsura trimiterii în şomaj tehnic să fie perfect legală.
Măntescu a mai precizat că se va încerca începând cu 1 august să se redreseze plata salariilor la timp a angajaţilor, respectiv în fiecare lună pe 14 şi 29. Totodată, Iulian Măntescu face apel la salariaţii care vor intra în şomaj tehnic să înţeleagă că nu există pe moment alte soluţii şi să nu recurgă la manifestări de stradă.
Angajaţii de la CFR Marfă au protestat în ultimele zile pentru că nu şi-au primit lichidarea pe luna mai, abia pe 19 iunie fiind achitată a doua tranşă a avansului pe luna trecută, fiind anunţaţi că lichidarea se va da în ultima săptămână din luna iunie sau în prima săptămână din luna iulie.
În ultimele luni, ceferiştii au reclamat faptul că firme private sunt contractate pentru transport de marfă, în condiţiile în care s-au făcut, de către angajaţii CFR Marfă studii de fezabilitate, pentru a se stabili cât se poata transporta şi în ce condiţii produse pe anumite tronsoane.
Rezultatul a fost că ce au propus ceferiştii pentru a aduce benefici regionalelor din care provin, "la Bucureşti" contractele identificate de ei au fost directate către firme private, astfel ajungându-se la situaţia ca angajaţii de la CFR Marfă să nu mai aibă ce lucra. "Se doreşte falimentarea", spun mulţi angajaţi ai CFR.
De altfel, ei au criticat faptul că firme private de transport pe căi ferate nu plătesc energia electrică şi nici întreţinerea căii ferate.
În aprilie 2007, fostul ministru liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, susţinea că dintre toate companiile de cale ferată, singura profitabilă este CFR Marfă şi că trebuie îmbunatăţiţi indicii de performanţă.
"Privatizarea acestei societăţi se va face cel târziu în 2009", susţinea Orban.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO