A început pretestarea PISA. Până pe 11 iunie, celor aproximativ o mie de elevi participanţi din mai multe judeţe li se vor testa gândirea creativă.
Vor avea de rezolvat în brosura de teste probleme întâlnite în situaţii reale, autentice. De altfel, testarea PISA nu este un examen clasic, care urmăreşte să vadă dacă elevul şi-a însuşit informaţiile din curriculă, ci vizează felul în care elevii sunt pregătiţi pentru viaţa de adult.
Ariana Dudună este elevă în clasa a 9-a şi spune că această testare este mai mult decât necesară.
„Reflectă oarecum o realitate însă reflectă anumite cunoştinţe care diferă de cele reflectate de alte forme de testare, aceste ajungând să arate de fapt cunoştinţele practice şi reale pe care elevii le dobândesc la finalul ciclurilor de învăţare”, a spus aceasta.
Structura testelor de la examenul de evaluare naţională din acest an a fost modificată şi este acum similară cu cea de la testele PISA.
Adrian Enache, profesor de matematică, spune că ne comparăm rezultatele testelor PISA cu alte altor ţări fără însă a avea aceeaşi programă şcolar ca ele.
„Ne furăm singuri căciula şi ne mirăm de rezultate? Deci şcoala afară, cel puţin în ţările astea care au rezultate bune la testele PISA este în concordanţă cu testele PISA. Adică asta se urmăreşte şi în şcoală. La noi la examenele nationale, avem mii de note de 10, sute de medii de 10. Câţi elevi din România au avut punctajul maxim la testele PISA?”, a declarat Adrian Enache, profesor de matematică.