- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Armata română vrea să valorifice avioanele AN 2
MApN confirmă informaţia potrivit căreia avioanele AN 2 au fost scoase din serviciu în urma accidentului de la Tuzla, precizând că în prezent studiază modalităţi de valorificare a acestor aeronave.
Armata română vrea să valorifice avioanele AN 2 (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
"În urma investigaţiei tehnice a accidentului de la Tuzla, avioanele AN-2 au fost oprite de la zbor, iar ulterior conducerea Ministerului Apărării Naţionale a aprobat, la propunerea Statului Major al Forţelor Aeriene, scoaterea din serviciu a acestui tip de aeronavă", a precizat, marţi, MApN.
Ministerul explică, de asemenea, că, în prezent, structurile sale abilitate studiază modalităţile de valorificare a aeronavelor AN-2, conform procedurilor legale.
Avioanele de tip AN 2 nu vor mai fi utilizate de Armata Română, măsura fiind luată în urma accidentului aviatic petrecut la Tuzla în vara anului trecut şi în care şi-au pierdut viaţa 12 militari, au declarat, marţi, pentru MEDIAFAX surse militare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
Imediat după producerea accidentului de la Tuzla, în iulie 2010, avioanele AN 2 au fost oprite de la zbor, iar în prezent s-a decis ca acestea să nu mai fie folosite de Armata Română.
În 5 iulie 2010, 12 militari, între care comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc, şi-au pierdut viaţa în urma unui accident aviatic produs la Tuzla.
Anchetatorii au stabilit că prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.
Avionul era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992.
Avionul AN 2 are o greutate maximă la decolare de 5.500 de kilograme, o sarcină utilă de zece pasageri şi un echipaj de trei persoane, potrivit descrierii tehnice a aeronavei de pe site-ul Forţelor aeriene.
Avionul AN 2 este dotat cu un motor cu piston Şeţov AŞ-62, are o lungime de 12,7 metri şi o anvergură de 18,2 metri. De asemenea, potrivit datelor tehnice ale avionului, greutatea normală la decolare este de 4.800 de kilograme, iar greutatea maximă la decolare este de 5.500 de kilograme.
Avionul AN 2, cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse întrebuinţări. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN 2 a fost fabricat la Kiev, în anii 1960 şi este foarte folosit pentru împrăştierea de insecticide şi fertilizanţi în agricultură. De asemenea, câteva aparate AN 2 au echipări VIP pentru 6-8 locuri.
Avionul a intrat în serviciul Forţelor Aeriene Române în anul 1977.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO