Asociaţia Pro Infrastructură: CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 Lugoj-Deva

CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură (API) pe Facebook, care îl acuză pe ministrul Transporturilor Răzvan Cuc de „şantajarea constructorului” şi că nu a luat niciodată în calcul cu adevărat să deschidă autostrada.

Urmărește
2630 afișări
Imaginea articolului Asociaţia Pro Infrastructură: CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 Lugoj-Deva

CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 Lugoj-Deva şi lansează acuzaţii la adresa ministrului Cuc

"La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii", au scris pe Facebook cei de la API.

Aceştia adaugă că inaugurarea austostrăzii devine incertă şi că statul roman nu doar că nu va primi extinerea garanţiei cerute de ministrul Transporturilor, dar o va pierde şi pe cea actuală, de 4 ani, pe lângă alte pierderi financiare dintr-un lung şir de procese.

“În concluzie, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au scris cei de la API.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat recent că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţia, apreciind comportamentul constructorului spaniol al Lotului 4 drept un şantaj. „Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.

Compania spaniolă a mai fost penalizată în trecut, potrivit ministrului. "Până în acest moment a fost emisă o factură de penalităţi pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru faptul că în urma indicaţiilor care i-au fost date de CNAIR nu s-au respectat. Acea parte de penalităţi o să investighez de ce nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos. Dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine forba de calitate. La calitate nu putem face rabat. Cu siguranţă vor fi şi alte penalităţi", a mai declarat acesta.

Ministrul Transporturilor a dat un termen de remediere a problemelor identificate, spunând că în cazul în care acestea nu se vor rezolva va rezilia contractul.

Lotul 4 este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici