Asociaţii de elevi: Legile învăţământului, într-o stare mai proastă decât forma iniţială

Mai multe asociaţii de elevi critică proiectul noii variante a legii învăţământului preuniversitar şi solicită ferm modificarea ei: „Proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puţin la fel de dezastruos ca forma lor iniţială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor”.

Urmărește
247 afișări
Imaginea articolului Asociaţii de elevi: Legile învăţământului, într-o stare mai proastă decât forma iniţială

Asociaţii de elevi: Legile învăţământului, într-o stare mai proastă decât forma iniţială

„Proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puţin la fel de dezastruos ca forma lor iniţială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor. La nivelul reglementării transportului elevilor, pare că autorii legilor au decis să arunce nişte termeni pe care nu îi înţeleg pe deplin în lege. Astfel, se discută despre decont, despre contracte, despre licenţe, şi mai apoi despre curse regulate. De la un articol la altul, se vine cu o contradicţie nouă, legea fiind alambicată şi generând confuzii mai mari decât orice altă lege de până acum în acest domeniu”, potrivit unui comunicat semnat de Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Timiş (AETm), Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) şi Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc).

Conform semnatarilor, bursele elevilor sunt suprareglementate într-un mod inoportun, fiind introduse criterii pentru acordarea lor la nivelul legii.

„Mai mult, în ciuda suprareglementării, sursa de finanţare şi modul de asigurare al burselor concret, precum şi rolul pe care autorităţile locale îl vor avea în acest mecanism. Similar anunţurilor făcute pe surse în cursul săptămânii, Ministerul Educaţiei propune introducerea unui examen de admitere la licee care să poată fi organizat de orice liceu, nu doar de colegiile nationale. Subiectele sunt realizate tot la nivel naţional, deci practic se doreşte o dublare a examenului de Evaluare Naţională. Ne poziţionăm ferm împotriva acestei măsuri, având în vedere că nu există niciun argument sau o analiză din care să putem deduce faptul că Evaluarea Naţională la acest moment nu este suficientă, şi că dublarea ei va ajuta elevii. Ba mai mult, studiile şi recomandările internaţionale din domeniul educaţiei sugerează faptul că examenele cu miză mare nu ar trebui susţinute la o vârstă atât de mică. Nu în ultimul rând, apreciem faptul că proiectul doreşte suprimarea mişcării de reprezentare a elevilor şi a consultării reale cu beneficiarii educaţiei. La nivelul proiectului, toate articolele preluate din Legea nr. 1/2011 unde era reglementată consultarea cu asociaţiile elevilor au fost modificate. Până şi în elaborarea Statutului Elevilor, document care vizează în mod direct beneficiarii, a fost înlăturată obligativitatea consultării acestora. Solicităm ferm Ministerului Educaţiei şi Guvernului României să nu transmită către Parlament proiectul în forma actuală, şi să modifice toate problemele semnalate”, se menţionează în finalul comunicatului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici